5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    ArjanStaal

Time shift TV kijken waar je wilt

Wij kijken thuis nog wel eens tv via de time shift functie (tv kijken, telefoon gaat, tv op pauze en verder kijken na het telefoon gesprek)

Nu wil ik mijn tv systeem op de schop gooien, in de woonkamer wil ik graag dat een mac mini als hart gaat fungeren, opnemen, weergeven van films en series. In de mac mini zal een Terratec h7 komen die de mac van video signaal voorziet. EyeTV gaat voor mij de programma’s opnemen en weergeven, time shift is hier geen probleem. Op de bovenverdieping zal de tv gekoppeld worden aan enerzijds een Apple tv en aan de andere kant een digitale ontvanger.

Nu komt de uitdaging, ik wil heel graag de keuze hebben waar ik na een onderbreking verder kijk naar mijn programma. Voorbeeld: ik kijk in de woonkamer tv, telefoontje, na dat telefoontje wil ik in de slaapkamer verder kijken. De Mac mini is nog keurig aan het opnemen maar geen enkel apparaat kan al bij het eyeTV video bestand.

Wie wil er met mij meedenken, wat is de tip die ik over het hoofd zie.

Moderator
    Pete.Z

Dubbele topic verwijderd, en even verplaatst naar een ander sub-forum.

Bijdrager
    ArjanStaal

Was dit topic twee maal geplaatst? Ik heb eerst geprobeerd om via de iPad een topic aan te maken, hij bleef vragen om een forum te selecteren, wat ik ook deed hij ging niet verder. Toen maar op de iMac een poging gedaan.

Bijdrager
    Rickje

Heel simpel.

Remote Desktop.

Bijdrager
    ArjanStaal

@rickje, wat bedoel je precies met remote desktop? Kan ik op een apple tv remote desktop gebruiken?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.