5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Frank en Renske

Time Machine ziet My Book 1 Tb (Western Digital) niet

Voor de opslag van van alles en nog wat heb ik aan mijn Airport Extreme een My Book 1 Tb Western Digital usb 2.0 schijf ‘gehangen’. Ik zie de schijf in Finder, kan er mee communiceren… so far so good.

Nu wil ik de schijf ook aanwijzen als opslagmedium voor Time Machine. Op het moment dat ik Time machine opstart en de schijf aan wil wijzen als het opslagmedium, ziet Time Machine de schijf niet…

Iemand enig idee hoe dit komt… en vooral… wat is er aan te doen?

Frank

Bijdrager
    ralphm

Dat komt waarschijnlijk omdat je schijf niet HFS+ (ook wel Mac OS Extended met journalling aan genoemd) geformatteerd is. Dat wil Time Machine graag. Sterker nog, als dat niet zo is doet ie niets met de schijf.
    Je kan met je Disk Utility de externe schijf opnieuw formatteren en dan zorgen dat ie HFS+ is en dan kan je hem gewoon voor Time Machine gebruiken.
    Suc6

Bijdrager
    MacBoot

je kan de schijf desnoods ook via dit programma partitioneren en alleen de partitie van Time Machine HSF+ toewijzen en de rest FAT
    zo kun je hem altijd ook nog aansluiten op een Windows machine mocht dat nodig zijn

Bijdrager
    Rickje
    ”MacBoot”

je kan de schijf desnoods ook via dit programma partitioneren en alleen de partitie van Time Machine HSF+ toewijzen en de rest FAT
    zo kun je hem altijd ook nog aansluiten op een Windows machine mocht dat nodig zijn

Dan raad ik je FAT af, maar gebruik dan NTFS.
    FAT gaat maar tot een maximum bestandsgrootte van 4 gigabyte. Hierdoor kom je al gauw in de knel als je bijvoorbeeld DVD’s of grotere bestanden wilt kopiëren. NTFS heeft hier geen last van.

Bijdrager
    Frank en Renske

Het is opgelost….

Dank voor jullie ondersteuning!

Frank

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.