3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    iTijmen

Time Machine zelfde schijf, andere locatie

Ik heb een Time Capsule, de ingebouwde schijf gebruik ik als Backup-schijf voor mijn MacBook. Ik ben echter soms langere tijd niet thuis, maar in die periode wil ik juist wel graag backups kunnen maken. Ik heb het voor elkaar gekregen om vanaf een ander netwerk in te loggen op de Time Capsule, en de schijf te ‘mounten’ op mijn MacBook. De naam is dan ook Data, net als wanneer ik thuis ben.

Maar Time Machine herkent de schijf niet. De standaardschijf is Data, met als locatie ‘… Time Capsule’. Als ik op een ander netwerk zit, herkent ie de schijf zo: Data, met als locatie mijn extern IP-adres. Als ik die kies, wordt de schijf niet herkend als mijn standaardschijf, en vraagt dan ook hoe ik deze wil gebruiken.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Bij voorbaat dank,

Tijmen

Bijdrager
    fixar

Als je Mac OS X 10.8, 10.9 of 10.10 hebt is het prima mogelijk om een tweede back-up schijf in te richten voor het maken van een aanvullende back-up.

Ik raad je aan om hiervoor gewoon een kleine portable USB-HD te gebruiken.

Via het netwerk + internet een back-up te maken op een Time-Capsule die bij jou thuis staat zie ik niet zo snel goed aflopen. Te veel variabelen die roet in het eten kunnen gooien en een succesvolle back-up in de weg zitten.

Of kies desnoods voor een andere online back-up variant. Dit kán zelfs een computer thuis of bij vrienden zijn middels bijv. Crashplan o.i.d.

Bijdrager
    Wauters

Hoe verbind je je met je thuis-netwerk? Is dit via een SSL-tunnel of VPN clinet?
    In dat geval moet je checken of je het Apple Filing Protocol doorlaat.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.