15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Lennertpichel

time-machine: wisselen naar nieuwe externe harde schijf

leden,

ik heb een nieuwe externe hd schijf gekocht (hij moet nog binnen komen alleen)
    Ik maak nu backups met time-machine op een andere externe hd schijf.

Kan ik die time-machine bestanden van mijn oude externe hd zo kopiëren en plakken op mijn nieuwe externe hd?

of moet ik dat anders doen….?

Bijdrager
    Dagaloni

Je zou je oude timemachine hd kunnen backupen via timemachine op de nieuwe. Erg handig!:D

Bijdrager
    iJoost

Start gewoon vrolijk een nieuwe Time Machine backup op de nieuwe schijf en gooi zodra je er zeker van bent dat alles goed zit de oude weg. Alles wat je wilt bewaren staat immers ook nog gewoon op je normale harde schijf.

Bijdrager
    Lennertpichel

okeeee vaag dat er dan geen mogelijkheid is om alles gewoon te verplaatsen naar een nieuwe schijf toch…?
    toch bedankt voor jullie snelle reacties.. ik ga heb nog 2 dagen om te bedenken wat ik ermee ga doen dus…

Bijdrager
    Dorkiban

Het kan wel, maar via een omwegje. Zet Time Machine uit, Sluit de nieuwe en de oude schijven aan, via disk utility restore de oude schijf op de nieuwe. Ontkoppel de oude schijf en zet Time Machine aan. Als het goed is gaat hij nu gewoon door op de nieuwe schijf. Google er maar op, dan vind je het wel.

Bijdrager
    palahala

Zonder de opmerking van iJoost te willen ontkrachten (hij had vandaag blijkbaar geen zin om wéér uit te leggen dat Time Machine géén archief is, maar hij heeft daar wél een punt): zie A Bigger Time Machine without Changing History als je je historie tóch belangrijk vindt.

Bijdrager
    iJoost

Dank, voor het toevoegen van de link.;-)

Bijdrager
    palahala
    ”iJoost”

Het heeft lang geduurd voor ik je gelijk wilde geven, daar mag ik wat voor terugdoen:-)

Bijdrager
    Pieterr

Ook al eerder op het forum genoemd is de aanpak om via een programma als SuperDuper een kloon te maken van de ene externe HD naar de andere externe HD.

Verder: vergeet niet om eerst je nieuwe schijf te formatteren en te controleren of het partitie-schema op GUID Partition Table staat ingesteld.

Bijdrager
    Lennertpichel

dank voor alle reacties.. hier heb ik zeker wat aan:) !!!

Bijdrager
    Edwin
    ”palahala”
    ”iJoost”

Het heeft lang geduurd voor ik je gelijk wilde geven, daar mag ik wat voor terugdoen:-)

Ik geef iJoost inmiddels ook gelijk nadat ik zijn laatste bewijstest had opgevolgd… Time Machine is geen archief, ik ben er nu ook (pas) achter.

Bijdrager
    iJoost

Het mag dan geen archief zijn maar het is wel een goede backup. Want laten we eerlijk zijn, dat heeft Apple toch maar weer mooi voor elkaar weten te krijgen. Hoopjes mensen (inclusief mijzelf) die nu ineens hun systeem wel regelmatig backuppen.:-)

Bijdrager
    Lennertpichel

dat ben ik met je eens.. eerst maakte ik nooit backups maar met het systeem van time-machine doe ik het opeens wel… beetje raar want ik vind een mac veel safer dan een windows pc… en toen ik een windows pc had maakte ik nooit backups :s maarja…

Bijdrager
    Pieterr

@iJoost: Ja fantastisch! Kun je af een toe eens een Oniksje uitproberen en weer terugkeren tot de orde van de dag als het allemaal niks is. :evil:

Bijdrager
    palahala
    ”Pieterr”

@iJoost: Ja fantastisch! Kun je af een toe eens een Oniksje uitproberen en weer terugkeren tot de orde van de dag als het allemaal niks is.

Hoho, dat hebben onze vrienden van Windows ook mooi gemaakt hoor. Als je bijvoorbeeld per ongeluk een virus verwijdert dan zet System Restore dat graag voor je terug. :o

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.