12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    LighScan

Time Machine wilt geschiedenis verwijderen

Ik kreeg plots deze melding te zien:

Is er een methode om Time Machine te kunnen forceren en toch verder te gaan zonder mijn geschiedenis te verwijderen? Ik begrijp niet waarom Time Machine plots na meer dan een jaar een probleem maakt…

Bijdrager
    fred44nl

waarom zou je met een gammele backup verder willen ??
    verwijder de oude backup en begin overnieuw.

Moderator
    Night

Je kan via Disk Utility > [selecteer TM disk] > repair volume [daarna eens herstarten] kijken of er verbetering in zit, maar meestal is het (helaas) inderdaad het verstandigst om het maar gewoon voor lief te nemen en op [Start nieuwe reservekopie] te klikken.

Bijdrager
    Beech

Gewoon doen. Waar wordt je TM neer gezet, op een externe schijf of op een Time Capsule ?

Bijdrager
    Q-collective

Als je per sé het archief wil bewaren, kun je altijd een nieuwe schijf gebruiken en daar een nieuwe backup op beginnen. Dan archiveer je deze schijf.

Bijdrager
    LighScan
    Beech op 05 november 2017

Gewoon doen. Waar wordt je TM neer gezet, op een externe schijf of op een Time Capsule ?

Staat op een fileserver (intern netwerk). Dat heeft nog nooit problemen opgeleverd.
    Ik ga toch maar een nieuwe back-up beginnen op een andere schijf, maar vind het wel spijtig dat er zich plots vanuit het niets een probleem zich voortdoet. Ik hou back-ups toch graag een tijdlang bij, you-never-know dat je een bestandje toch nog nodig had (hoewel mij dat nog niet is voorgevallen).

Bijdrager
    KarelWillem
    fred44nl op 05 november 2017

waarom zou je met een gammele backup verder willen ??…

Nou… misschien omdat je Time machine wil gebruiken waar het voor bedoeld is? Terug gaan in tijd naar iets wat je per ongeluk hebt overschreven, weggegooid, etc.?

Als je een nieuwe backup start, weet je dus dat je even niets meer kunt terughalen.

Bijdrager
    fred44nl
    KarelWillem op 05 november 2017

Nou… misschien omdat je Time machine wil gebruiken waar het voor bedoeld is? Terug gaan in tijd naar iets wat je per ongeluk hebt overschreven, weggegooid, etc.?

ja, natuurlijk, maar die backup is kennelijk niet meer in orde, dus dan heb je niet zo veel keus.

Moderator
    Night

De vraag is alleen: wát is er niet in orde? Is de disk niet 100%? Of is er filecorruptie? Is alleen de database beschadigd? etc.etc.

Het is jammer dat Apple niet een duidelijk beeld kan schetsen van het daadwerkelijke probleem…

Als je TimeMachine backup zich op een TimeCapsule, dan kun je ook nog eens een Verify backup proberen (option toets ingedrukt houden en dan op het TimeMachine icoontje in de menubalk klikken). Als het een ‘gewone’ externe disk betreft, kun je ook nog eens kijken of het helpt om de directory-index te updaten (met bv. DiskWarrior) en dan na een herstart direct een geforceerde TM backup maken (Back up Now).

Verder kun je inTerminal ook nog het een en ander doen:

http://tonylawrence.com/post/unix/fixing-corrupted-time-machine-backups/

(met name deze regel):

<key>RecoveryBackupDeclinedDate</key>
    <date>some-data</date>
    Bijdrager
    LighScan

10 dagen oud is de nieuwe back-up, en ik krijg opnieuw de melding… :\

Bijdrager
    GoeieDag
    LighScan op 05 november 2017

Staat op een fileserver (intern netwerk). Dat heeft nog nooit problemen opgeleverd.

Kan.
    Maar feit is dat Apple dat niet ondersteunt.

Bijdrager
    Beech

Verbinding draadloos ?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.