5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

time machine vragen

Ik krijg binnenkort mijn nieuw bestelde iMac binnen met naast een HD ook een SSD waar OSX op staat geïnstalleerd.

Ik heb enkele vragen mbt tot het terugzetten van de bestanden van de oude MAC via TimeMachine:

1. Kan ik de programma’s terugzetten op de SSD en de data op de HD
    2. Kan dit het beste via de TM of middels MAC tot MAC via bijvoorbeeld een ethernet kabel
    3. Heb ik nog wat aan de TM-backup van de oude MAC als ik het systeem eenmaal heb weggedaan. M.a.w. Kan ik op de nieuwe MAC nog bestanden terughalen van de oude TM backup

Groet,

Bob

Bijdrager
    Ir.Bob

1. Dat hangt er maar net vanaf wat je precies gaat doen. Voor foto/video kun je misschien beter van de SSD een scratchdisk maken.
    2. Maakt niet zoveel uit. En van beide kan sneller zijn, maar welke hangt af van de gebruikte hardware.
    3. Ja, als je de migratieassistent hebt gebruikt wordt de TM backup aan je nieuwe Mac gekoppeld.

Inactief
    Anoniem

Dank voor de antwoorden, nog een ding is me niet duidelijk.

Is het mogelijk om tijdens het gebruik van de migratie assistent ervoor te kiezen dat de data op de HD komt en bijvoorbeeld de programma’s op de SSD. Of kopieert de assistent alles naar een schijf en moet ik dat later handmatig verplaatsen.

Bijdrager
    Ir.Bob

Geen idee, probeer het zou ik zeggen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Volgens mij kopieer je met de migratie assistent je complete account, dus alles op 1 schijf. Het ligt voor de hand dat migratie assistent niet zo veel gebruikt wordt dus ik weet het ook niet zeker, maar mogelijk is er een optie. Maar waarom wil je dat scheiden? Zodra je dat doet zijn er vast een hele hoop programma’s die bepaalde gegevens plotseling niet meer kunnen vinden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.