7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    stefsegers

Time Machine vertraagd mijn machine

Hey allen,

Ik heb hier en Time Capsule welke inmiddels vol is. Ik zou graag vanaf september willen wissen maar heb geen idee hoe.
    Maar goed dat is niet wat mijn vraag eigenlijk is.

Het valt me op dat wanneer TM begint met verzamelen van de informatie en vervolgens gaat uploaden naar de capsule is mijn machine echt traag en CPU springt omhoog en alles wordt gewoon traag.

Meerdere mensen met dit soort problemen? Is TM ook in te stellen op 1 backup per dag of andere oplossingen?

Stef

Bijdrager
    IT2Be

Het valt me op dat wanneer TM begint met verzamelen van de informatie en vervolgens gaat uploaden naar de capsule is mijn machine echt traag en CPU springt omhoog en alles wordt gewoon traag.

Yep heb ik ook, irritant langzaam en dat was in het begin niet zo.
    Overigens heb ik (ook) geen idee waar dat aan kan liggen:(

Bijdrager
    stefsegers

Ik had eerlijk gezegd een beetje hoop toen 1.5.6 uitkwam waarin omschreven stond dat TM weer geoptimaliseerd was, maar helaas.

Bijdrager
    macpro

Waarom wil je zelf wissen?
    TimeMachine regelt dat allemaal voor je.
    Hoef je niets voor te doen.

Bijdrager
    stefsegers

ik krijg geregeld de melding dat de Time Capsule vol is. Ik heb al backups vanaf maart dit jaar erop staan, wat mij betreft mogen die er allemaal uit.

Vandaar

Bijdrager
    d.denkers

Ik heb ook het probleem gehad dat mijn Imac traag als dikke str*nt werd. Bleek dus ook aan timemachine te liggen. Die vreet dermate veel processortijd dat fatsoenlijk werken soms een hele opgave werd. De oplossinggen zijn: Alleen de voor jou belangrijke bestanden backuppen – of wat ik heb gedaan: time machine uitgeschakeld en Get backup van Belight software gekocht. Die doet exact hetzelfde alleen die werkt bescheiden op de achtergrond.

Bijdrager
    Pieterr

Kijk eens of je misschien zaken nodeloos aan het backuppen bent (vmware etc.)
    Zie
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=137242
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=136850

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.