9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    mujana

Time Machine verschillende beheerder accounts?

Hallo,

Mogelijk een niet zo bijster slimme vraag, maar misschien kan iemand deze effectief en simpel beantwoorden.

Enige weken geleden mijn iMac eind 2013 verkocht. Uiteraard van alles een back up gemaakt via Time Machine (op externe Lacie 6Tb). Na 3 weken wachten afgelopen weekeinde mijn nieuwe iMac 2019 ontvangen.

Mijn nieuwe beheerder (?) account (voor Time Machine), is nu door mezelf veranderd. Voor het gemak even stellen, dat bijvoorbeeld de eerdere Time Machine backup map bijvoorbeeld de naam ” iMac van ?” had, en nu bijvoorbeeld ” iMac van ! ” . Achteraf had ik dat natuurlijk kunnen weten, maar Time Machine heeft nu een volledige eerste backup gemaakt op afgelopen zaterdag (onder de nieuwe naam). Dit is nu een aparte map onder Lacie ” Backups” . Onder deze naam staan nu 2 mappen…eentje met backups tot afgelopen zaterdag…en eentje met backups vanaf afgelopen zaterdag.

Hopelijk ben ik niet te onduidelijk.

Vraag: is er een mogelijkheid, om deze 2 backup mappen samen te voegen onder mijn nieuwe naam??

Zo ja, hoe??

Alvast hartelijke dank voor alle hulp!

Bijdrager
    prenkema

Simpel antwoord op je vraag : nee.

Heb je de nieuwe iMac opgebouwd aan de hand van de Time Machine backup, zo ja dan heb je toch alle data op je nieuwe systeem staan die je nodig hebt. Je kunt nog wel bij data van de “oude” machine, door te rechts klikken op het Time Machine menu en te kiezen “Browse other Time Machine Disk”

Wellicht ten overvloede maar de volledige Time Machine bijbel : https://www.baligu.com/pondini/TM/Home.html

Bijdrager
    mujana

Bedankt Prenkema! Betekent dat, dat ik dan de backups onder mijn oude naam ook gewoon kan verwijderen?

Ik kan trouwens niet ” bladeren”  naar eerdere backups via icoon Time Machine…klikken op eerdere datum geeft geen andere pagina’ s…enig idee hoe dat kan?

En kijkend ‘in de backups (bijvoorbeeld programma’ s)…veel grijze iconen met een ” niet toegankelijk”. symbool.

” Het programma Berichten kan niet worden geopend, omdat het zich in een Time Machine-reservekopie bevindt.” is dan de melding als ik bijvoorbeeld probeer om Berichten te openen vanuit Time Machine backup…..

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  mujana.

Bijdrager
    prenkema

De optie is beschikbaar via : het icoon voor Time Machine in je menu bar als je de “Option” key indrukt en dan op het icoontje voor de Time Machine drukt

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  prenkema.

Bijdrager
    mujana

bedankt alweer. Had ik gezien (naar andere reservekopie schijf). Aangezien die beide backups behoorlijk wat ruimte in nemen, lijkt het me handig om de ” oude” helemaal te verwijderen. Is dat aan te raden?

Bijdrager
    prenkema

Ja, ik zou zeggen als je er zeker van bent dat je alles hebt, dan maar verwijderen, heeft weinig nut om te laten staan.

Bijdrager
    prenkema

Als je alle data nu hebt dan zou ik de “oude” gewoon verwijderen

Bijdrager
    mujana

nu bezig….mt verwijderen dus…honderdduizenden items…duurt ff:-)

Bijdrager
    prenkema

Da’s normaal dat het wel even gaat duren, succes ermee!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.