7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    bosmanp

Time Machine van Journaled naar FAT

Beste forumleden

Kan ik een harde schijf waar momenteel mijn backupTime Machine op staat en die Journaled geformatteerd is, als FAT formatteren. De harde schijf zou ik ook graag in een Windows omgeving gebruiken.

Zal Time Machine dan de oude ‘Backups.backupdb’, die ik via een andere HD overgezet heb, herkennen?

Alvast bedankt voor jullie raad.

Bijdrager
    Beech

Bij FAT mogen de files niet groter zijn dan 4 GB. Je zou ExFAT kunnen gebruiken, maar ik denk dat TM dat niet pikt. Maar hier staat een tip.

• Deze reactie is gewijzigd 11 maanden geleden door  Beech.

Bijdrager
    fred44nl

TimeMachine werkt niet als de gebruikte schijf exFat of Fat is geformatteerd.

Bijdrager
    GoeieDag

Met een backup moet je vooral niet gaan klooien, is mijn devies.
    Waarom koop je niet voor een paar tientjes een nieuw schijfje?

Hoe een TM backup van de ene naar de andere HD over te zetten, wordt door Apple beschreven: https://support.apple.com/nl-nl/HT202380

Bijdrager
    bosmanp

@allen bedankt voor jullie gewaardeerd advies!

Het is een LACIE 1TB met Thunderbolt die ik graag voor wat anders zou willen gebruiken;-)

Voor alle zekerheid wil ik er toch nog eerst een clone op een lege schijf van maken. Welk programma raden jullie mij hiervoor aan..

Bijdrager
    madcat

Wat je kan doen is twee parties maken.

Maar het is verstandiger om de time machine disk altijd plugged in te hebben

Bijdrager
    TheBigZ

@goeiedag: +1

€78 voor een 2TB portable schijfje voor je Windows behoeften. Dan ga je toch niet met je backup schijf klooien?

https://tweakers.net/pricewatch/339686/wd-elements-se-portable-usb-30-2tb-zwart.html

• Deze reactie is gewijzigd 11 maanden geleden door  TheBigZ.
    • Deze reactie is gewijzigd 11 maanden geleden door  TheBigZ.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.