9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Marco85

Time machine traag

ik gebruik time machine draadloos en dat duurt heeeel erg lang.
    In het begin ging het best snel maar het gaat steeds langer duren.
    Ik heb een macbook pro met ML die verbonden staat met mijn airport express met een Mybook live.
    Hebben jullie een idee hoe ik het weer zo kan krijgen dat het geen dag meer duurt om een backup te maken?
    Mijn macbook air is in 5 minuten klaar en ik zou het fijn vinden als mijn pro dat ook is.

Bijdrager
    prenkema

En hoeveel moet er gebackupped worden ?

Bijdrager
    Marco85

hij zegt dat er 7GB gedaan moet worden

Bijdrager
    stavos

1 – tijdelijk een kabel tussen je Mac en TC. Bedraad gaat altijd sneller dan draadloos en dan kun je dus voor de huidige backup tijdwinst halen.
    2 – nagaan wat er allemaal opgenomen moet worden in die backup. Download je veel? En is een backup daarvan niet altijd noodzakelijk? Haal dan bepaalde mappen uit het backup schema. Hoe minder data er gewijzigd is tussen 2 backups, hoe sneller een volgende backup zal zijn.

Bijdrager
    Marco85

ik snap ook niet waar hij die 7GB vandaan haalt mijn mac mini staat veel voller en die heeft geen eens 7GB.

Bijdrager
    Beech

Bewerk je wel eens filmpjes met iMovie en publiceer je die dan in iTunes ? Dan wordt er in de share map van iTunes ook een exemplaar opgenomen, en dat tikt aan.

Bijdrager
    Marco85

Ik heb mijn MB gewoon voor erbij, op mijn mac mini doe ik downloaden en films bewerken.
    Er staat dus eigenlijk weinig op mn harde schijf.

Bijdrager
    Beech

Waar komt die 7 GB dan vandaan ?

Inactief
    Anoniem

Fusion drive gemaakt en Time Machine is bij mij nu al 2 dagen bezig met opschonen en backup maken van 319 Gb en dat op een bedraad netwerk schijf. Waarom duurt dat zo lang?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.