9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    kevindc

Time Machine – Time Capsule foutmelding

eej, heb dit weekend een Time Capsule gekocht maar heb er niets anders dan problemen mee…
    Ofwel wilt hij gewoon niet backuppen en blijft hij gewoon voorbereiden, ofwel komt dit op het scherm gesprongen:
    “Reservekopie kan niet worden voltooid. Er heeft zich een fout voorgedaan bij het aanmaken van de reservekopiedirector”.
    heb al wat topics bezocht maar heb geen antwoord gevonden… mischien een beetje hulp

alvast bedankt

Moderator
    Poezenbeest

Ik wil niet de taalpurist uithangen, maar je gebruikt de gebiedende wijs, in plaats van een vraag te stellen…. beetje rare ondertoon naar mijn gevoel…

Kan je helaas geen oplossing geven… Maar dit probleem is een vaker voorkomend probleem en heeft waarschijnlijk weinig met de TimeCapsule-hardware te maken, maar met OSX, vandaar dat de topic verplaatst wordt naar het betreffende subforum.

Bijdrager
    Chantal C.

Probeer je TC eens te wissen via Airport-configuratieprogramma…

Bijdrager
    dspiers

van wat probeer je de back up te doen? (machine? heb je de laatste versie van Leopard?)

Heb je een goede connectie (wifi)?

Niet te dicht bij een draadloze telefoon, of andere dingen die storingen kunnen veroorzaken?

Geef je TimeCapsule een korte naam. Geen lange, doe iets niet langer dan zes letters.

Dan probeer alles weer opnieuw te doen. Als het dan nog niet werkt, ruilt it om. Maar het licht inderdaad vaak aan een combinatie van Leopard en de WiFi connectie.

Success

Bijdrager
    djpwich

Doet hij het via een vaste (ethernet) netwerkverbinding wel?
    Kun je hem wel links in je lijst in Finder zien?
    Heb je iets van rechten of iets dergelijks ingesteld om toegang tot het volume te regelen? (wild guess, ik heb de interface van een TC niet meer in mijn geheugen geprent)

Bijdrager
    Oppie

En voor de eerste back up op TC: gebruik een draadje.

Bijdrager
    Chester2

Mijn tip:

Verbind met een ethernetkabel en zet Airport op je Mac uit.
    Ga naar Timemachine voorkeuren zet time machine uit met de schuifknop.
    Reboot je Mac.
    Ga opnieuw naar Timemachine voorkeuren en kies “Wijzig schijf”
    Kies opnieuw voor de Time Capsule HD.
    Wacht op de volgende backup: waarschijnlijk zal die gewoon beginnen. Kan iets langer duren omdat ie moet checken wat er al op de schijf staat. Als het je eerste backup is kan het wel een dag duren.
    Zet je airport weer aan.

Bijdrager
    kevindc

thx voor al de tips maar het haalt niks uit, heb zelf naar apple zelf gebeld maar ze wisten het ook niet. Ze hebben dan maar aangeraden om hem terug te brengen.

(@zerk: iemand met dyslexie heeft het soms moeilijk om zinnen te maken en zich te verwoorden… excuses daarvoor.

Bijdrager
    dspiers

Kevin

Vergeet niet Leopard 1.5.5 op je machine te zetten. Net uit. En daar zitten verscheidene TC bug fixes in. Ik hoop en denk dat dat een hoop zal helpen met mensen die TC problemen hebben. Maar ja, het ziet er inderdaad naar uit dat jij een rotte TC hebt. Hoop dat de volgende beter is. Maar ik verwacht dat 1.5.5. zal helpen. Heb hier lang op gewacht.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.