6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Gastje01

Time Machine terug zetten werkt niet

Hallo,
    Zoals uit mijn vorige topic bleek, is het me niet gelukt mijn foto’s te herstellen. OS X begon meer mankementen te vertonen (zoals systeemvoorkeuren plotseling be├źindigen etc.) Omdat ik geen zin had om eindeloos naar oplossingen te blijven zoeken had ik besloten het hele systeem opnieuw te installeren. Losse backup van de muziek en een aantal documenten gemaakt die zijn toegevoegd na de iPhoto crash, install dvd er in en terugzetten van een TimeMachine Backup van 22 Februari. Het installatieprogramma gaat aan de slag, neemt ongeveer 6-7 uur de tijd en geeft de melding dat het terugzetten van de TM-backup geslaagd is. Ik hoef alleen maar op OK te klikken om te herstarten. Hierna blijft de iMac hangen op een wit/grijs scherm met het Apple logo, en een draaiend spiraaltje er onder. Dit heb ik al eens een nachtje laten lopen, zonder resultaat. Het kiezen van een andere datum in de TM Backup heeft ook niet gewerkt. Het enige doel dat ik hiermee voor ogen heb is het terugzetten van alle foto’s om daarna met een schone OS X installatie te herstarten. Het gaat hier om een 24″ iMac, 3,06 GHz, 4 GB ram en OS 10.6.6/10.6.7.

Iemand tips om dit toch te laten slagen?

Bijdrager
    Moriarty

Het is een Engelse thread maar:

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=537593

Waar het op neer komt, dat je in je Time Machine backup (in je Backups.backupdb dus) op zoek kan gaan naar je iPhoto Library, deze dan selecteren met CTRl+klik “pakket inhoud tonen”.

In deze mappen zouden je foto’s moeten staan…

Deze zou je terug kunnen zetten naar een eventueel nieuwe Library.

Bijdrager
    Maverick9898

Maar op het moment dat jij je TM back-up terugzet, neem je het mankement in je systeem gewoon mee. Dus je kan wel een herinstallatie uitvoeren, maar zoals je merkt gaat dat probleem gewoon mee. Of het is geen software-fout, maar een hardware fout. Heb je daar al naar gekeken?

Bijdrager
    wimbers

je moet dan ook neit de hele time machine backup terugzetten, maar alleen bijvoorbeeld je documenten.
    het probleem zit hem wellicht in een corrupte library van het een of ander, die meot je dan niet mee terugzetten.

als je alleen je documenten terugzet en de computer vers installeert hebje met recht een verse installatie. die weer helemaal snappy aanvoelt..

Bijdrager
    Gastje01

@moriaty: Ik heb in principe de originelen nog, die heb ik uit de Lib kunnen trekken voordat t einde echt zoek was. Het gaat me er om dat overal albums en mappen van gemaakt zijn, van alle foto’s die in de loop der tijd aangepast, bijgesneden en bewerkt zijn. Alle wijzigingen zijn niet meegenomen.

@Maverick9898: Klopt, maar het ging pas echt mis na de 10.6.7 update, alles voor 4 Maart werkte nog (zij het met eventuele systeemfouten en foutmeldingen. De enige reden dat ik die TM wil terugzetten zijn die foto’s, zodra ik die heb kunnen redden kan alles er weer af en installeer ik alles vanaf 0. Lijkt me dat iPhoto niet een compleet instabiel systeem zou kunnen veroorzaken. Een hardwarefout heb ik aan gedacht, maar lijkt me onwaarschijnlijk, de iMac heeft ruim 2 weken probleemloos op een schone installatie gelopen (zonder foto’s dan).

@Wimbers: Hoe kan ik dan de datum kiezen? Ik ben slechts ge├»nteresseerd in de foto’s, de rest is niet belangrijk en nog elders aanwezig (muziek en software). De computer is namelijk nog gebruikt nadat iPhoto niet meer werkte, waardoor er nog TM backups zijn gemaakt, en de laatste backup eigenlijk nutteloos geworden is.

Bedankt voor het meedenken alvast:-)

Bijdrager
    wimbers

wat ik heb gedaan is ale foto’s terugzetten midels migratie assistent.
    die benaderd een time-machine backup en laat je folders aanvinken.
    die worden dan onder een andere account geimporteerd waarna je de foto’s in je account kunt kopieren.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.