16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    tarun

Time Machine sluit interne schijf uit

Time Machine sluit het backuppen van de interne schijf uit. Zie afbeelding:

Hoe kan ik dat aangepast krijgen? Ik heb de schijf al verwijderd, de .plist van TM verwijderd, geherstart.

Sleutelbeheerder
    Night

Nee, TM sluit het uitsluiten van de interne HD uit).

Bijdrager
    tarun

Weet je dat zeker? Ik merk namelijk dat TM het niet doet. Is direct klaar.

Sleutelbeheerder
    Night

Het is überhaupt vreemd dat je HD in het uitsluitvenster voorkomt. Ik snap goed dat je hem daar niet wil hebben..!
    Is die HD500r de harddisk waar je van bent opgestart? En waar staan je TM backups? Niet op je interne disk, hoop ik!

Normaal gesproken zijn ‘greyed out’ disks nl. je TimeMacine disk(s).

Try just re-selecting your TM drive on the Preferences window; if that doesn’t help, the preferences file (where that’s kept) may be damaged. Try a “full reset” of TM, per #A4 in Time Machine – Troubleshooting.

Bijdrager
    tarun

Ik gebruik 10.13. Ben dus over naar AFPS. Die schijf heb ik moeten omzetten naar AFPS en coderen (4 dagen!). Is nu dus leeg. Zou zo maar een bug kunnen zijn. Is inmiddels bij Apple gemeld. Maar ik hoopte dat iemand b.v. met een commando in de Terminal een idee had.

Bijdrager
    pinkie

@tarun, hetzelfde hier in 10.13. Ik start op vanaf een externe schijf en heb de interne schijf ook 10.13 op gezet, is dus ook AFPS. Mijn plan was om mijn externe schijf naar de interne schijf te laten back uppen maar niet dus…..

Bijdrager
    IGBA

Apple raadt het gebruik van TimeMachine voorlopig ten sterkste af in combinatie met AFPS. Dus je vertelt ze niets nieuws. Komt in latere beta’s ongetwijfeld goed.

“Time Machine is disabled for macOS High Sierra 10.13 beta 2 update 1 (17A291m). Apple recommends turning off Time Machine for APFS volumes on earlier versions of macOS 10.13 beta 2 as the space for snapshot files may not be freed correctly.”

Overigens is het wel handig om zo’n “detail” gelijk al in je openingspost te vermelden….:wink:

Bijdrager
    tarun

Dat is lekker. En nu wil SuperDuper! de interne schijf (AFPS) niet zien. Dan maar handmatig kopieer / plak doen voor een backup.

Bijdrager
    pinkie

Klopt, SD kan (nog) niet omgaan met AFPS. Daarom heb ik ook nog een 10.12 plus een SD back up daarvan. Voordeel daarvan is uiteraard dat die allebei bootable zijn.

Bijdrager
    IGBA

Had je ook kunnen weten: http://www.shirt-pocket.com/forums/showthread.php?p=33804#post33804

“Work is in progress on support APFS. 10.13 is not out yet, not finished (even APFS isn’t finished), so asking about whether we’re “ready to go” is premature. 10.13 isn’t ready to go itself!”

Of in gewoon Nederlands: beta software is niet voor watjes.8-)

Bijdrager
    pinkie

??

Bijdrager
    tarun

Ach, liever een watje dat een laffe rat. Komt vast wel goed. Anders …

Sleutelbeheerder
    Night

Maar het was wel handig geweest om er in den beginne even bij te zeggen dat je met de High Sierra beta aan het werk was. Dat scheelt zoekwerk voor ons ;-)

FYI: CCC werkt wel binnen High Sierra, maar alleen naar een HFS+ backup disk (die zelfs bootable te maken is.)

Will CCC work with Apple’s new filesystem, APFS?
    The current version of CCC 4 already works with APFS insofar as CCC can copy files to and from that filesystem. The current version can also make bootable backups from an APFS startup disk to an HFS+ formatted destination volume – we’ve already tested that, and in the little bit of testing that we’ve done so far, that works great. The current feature set of CCC 4 will be qualified against High Sierra – creating bootable HFS+-based backups and working with CoreStorage encrypted backups will be qualified and functional (barring any OS bugs) and we aim to complete that by the time Apple ships High Sierra in the Fall.

Creating a bootable APFS volume, however, is brand-new territory. The semantics of starting a Mac from an APFS volume are completely different from those of an HFS+ volume. We have established a procedure to create an APFS startup volume, though, and we’ve even created a proof-of-concept bootable APFS clone. What lies ahead is a massive amount of engineering work to build support for these new procedures into CCC. APFS encryption is also handled quite differently from CoreStorage encryption, so we have a lot of work to do in regard to building in support for automatically unlocking and mounting APFS encrypted backup volumes. We’re aiming to offer new functionality for creating APFS bootable (and optionally encrypted) backups by the time Apple ships macOS High Sierra in the Fall.

En er is ook al een beta versie, die sommige problemen met 10.13 ondervangt.

Apple introduced macOS “High Sierra” this week, and along with many other developers, we’ve eagerly started dissecting the new operating system to see what’s new. Like in past years, those living on the bleeding edge are wondering, “Will CCC work with this new OS?”. Or perhaps “when” prepended to that same question. The short answer is that we have already posted a CCC v4 beta that offers preliminary support for High Sierra just a day after the new OS was announced. If you’re running the Developer Preview of the new OS, open CCC and choose “Check for updates” from the Carbon Copy Cloner menu to get the update. As noted in the Release Notes, we’ve found a few issues of concern in the new OS. We addressed some of these issues in the beta; some will be dealt with in future beta updates as we continue testing.

Bijdrager
    GoeieDag
    Night op 08 juli 2017

Maar het was wel handig geweest om er in den beginne even bij te zeggen dat je met de High Sierra beta aan het werk was.

Dat blijft me elke keer verbazen!
    Mensen zetten een beta op hun apparaat, lopen vervolgens tegen een probleem en dat dan niet koppelen aan die beta.:-?
    Zelfs het noemen dat men op een beta werkt is al te veel.:-?

Een ‘beta’ is juist bedoeld om tegen problemen aan te lopen, zodat de maker (hier: Apple) weet welke problemen er optreden en deze kan oplossen. En omdat macOS 10.13 met een ander file-systeem werkt, zijn hierin problemen te verwachten (dus met TM, SD, CCC).

Bijdrager
    tarun

Jullie hebben gelijk. Ik had me beter kunnen informeren en ook de post duidelijker kunnen verwoorden. Maar ondertussen is het geen groot probleem voor mij. Ik heb inmiddels een backup weten te maken en wacht verder tot er oplossingen komen van Apple en anderen.

Sleutelbeheerder
    Night

Een andere optie zou zijn geweest om 10.13 i.c.m. HFS+ te laten werken. Die optie werkt ook gewoon.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.