15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Blieper

Time Machine sinds Catalina maar 2 dagen in de tijdlijn

Sinds de dag dat Catalina er is valt het mij op dat Time Machine maar 2 dagen laat zien in de tijdlijn, echter als je de Backup opent staan ze er wel allemaal op. Iemand hier een oplossing voor? Heb Apple al ingelicht. Zie het hier bij mij thuis en op het werk ook. Starters bug-je denk ik

Bijdrager
    Blieper

Het grappige is dat ik het net aan Siri vroeg waarom hij niet verder ging dan 2 dagen. En wat gebeurde er… Siri startte Time Machine op en de gehele tijdlijn stond er weer op. Jemig… hoe is het mogelijk;-)

• Deze reactie is gewijzigd 1 week geleden door  Blieper.

Moderator
    Night

Siri gaat wel vooruit zeg šŸ™‚

Bijdrager
    Hans Luyendijk

Dag Blieper,

Ik heb exact hetzelfde probleem met Time Machine, alleen jouw “oplossing” via Siri levert bij mij niks op: welk commando heb jij Siri gegeven? (Een geheime toverspreuk?) Bij mij blijft de tijdlijn hardnekkig twee dagen tonen, terwijl er braaf reservekopieĆ«n gemaakt worden. Vreemd…

Bijdrager
    Blieper

Jah, ik zal hier op het werk nog even proberen, maar thuis laat hij nu alles zien. Overigens staan wel alle data in de Backup, hij laat alleen maar twee dagen in de tijdlijn zien. Apple weet ervan, maar ik zal eens kijken of het hier ook lukt…

Bijdrager
    wouter57

• Deze reactie is gewijzigd 1 week geleden door  wouter57.

Bijdrager
    /dev/enschede

Ik vermoed dat het dit is;

De structuur van de backup is sinds Catalina gewijzigd, dus Catalina kan niets meer uit oude backups halen. Dus worden ook alleen maar de backups getoond die zijn gemaakt na de update.

Zijn de oudere backups daarmee waardeloos? Nee, jij kunt nog altijd bij het opstarten kiezen een hele backup terug te zetten op een partitie. Dus je zou, indien nodig, een complete Mojave backup terug kunnen zetten op een (andere) partitie.

Als gezegd, dit vermoed ik. Dus onder voorbehoud.

Bijdrager
    GoeieDag

Bij mij gaat ie terug tot eind augustus 2019, dus ruim voor de Catalina release. Tot zover de theorie vanĀ /dev/enschede.

Het hielp mij om een paar keer de TM te activeren en weer te annuleren. En even geduld te hebben.

Maar dat ie niet alles ziet, zal wel een bug zijn.

Via de Finder kun je er alsnog wel in en bestanden terug halen.

Bijdrager
    abbenhui

@goeiedag: Via de Finder kun je er alsnog wel in en bestanden terug halen.

Oh? Hoe doe je dat? Als ik met de Finder in zo’n reservekopie kijk zie ik alleen maar 10000 mapjes en files. Of kijk ik op de verkeerde plek?

Bijdrager
    GoeieDag

Geen idee waar je naar kijkt.

Maar in een TM backup ziet het er zo uit in de Finder: HD waar de TM b.u. op staat>Backups.backupdb>netwerknaam van betreffende Mac>mapjes met de datum van elke backup (kies er een)>naam van HD van de Mac waarvan de b.u. is>nu ziet het er verder hetzelfde uit als die Mac.

Als de TM b.u. op een netwerkschijf staat (TC), dan is er eerst een DMG met de netwerknaam van betreffende Mac Ā te openen (dubbelklik); uit die DMG komt dan weer een Sparsebundle met deĀ Backups.backupdb map, en die ga je in.

Bijdrager
    abbenhui

Nou, je moet me even helpen als je wilt. Mijn backups staan op mijn Synology NAS, in een partitie TimeMachine.

In de FileStation ziet dat er zo uit:

Ik weet ook niet wat je bedoelt met “netwerkschijf staat (TC), dan is er eerst een DMG “.

Kun je me aan de hand van dit plaatje op weg helpen?

Bijdrager
    fred44nl

op een NAS ziet het er anders uit dan op een Time Capsule

Bijdrager
    GoeieDag

Tja, een NAS. Apple ondersteunt geen TM backups naar een NAS (behalve dan naar hun eigen ‘NAS’, de Time Capsule, ook wel TC), dus moeten fabrikanten die deze functionaliteit aan willen bieden zelf iets verzinnen. En naar dat ‘verzinsel’ zit jij nu te kijken. Geen idee hoe je daar mee om moet gaan. Zit er niks in een van die mappen?

Bijdrager
    abbenhui

Zit er niks in een van die mappen?

Er zit van alles in die mappen; vooral weer nieuwe mappen. Met alleen maar cryptische namen waar geen datum oid uit te halen is.

Maar je verhaal is duidelijk nu; dank daarvoor. Op m’n NAS gaat het dus niet lukken.

Bijdrager
    GoeieDag

Ik weet dat o.a. forumlid @thebigz een Synology NAS heeft, en ik dacht ook met een TM backup erop. Misschien kan hij er wat meer over vertellen. Of iemand anders die hierover meer weet, natuurlijk.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.