6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Metssr

[Opgelost] Time machine scheduler wordt ineens niet meer herkend

Ik krijg ineens een foutmelding:

“TimeMachineSchedular.prefPane” niet geopend kan worden, terwijl hij het al sinds 2014 prima doet. Of heeft dit niet met de Timemachine Editor te maken?

Foutmelding

Bijdrager
    TheBigZ

Nee, heeft niks met de Editor te maken. Ander programma.

Moderator
    Night

Kennelijk is er een security update uitgevoerd op je systeem, waarna niet meer gecontroleerd kon worden of de TimeMachine scheduler software legitiem is. Het makkelijkste is om de software opnieuw te downloaden en installeren.

Overigens is deze software erg oud. Een andere mogelijkheid is dat deze na de laatste systeemupdate niet meer compatible is.

Bijdrager
    GoeieDag

Is volgens mij al opgelost, bij de buren.

Moderator
    Night

Aha, twee apps door elkaar gebruiken en niet eens weten hoe je de een of de ander netjes verwijderd. Tsja….

Ik denk dat dat gelukt is. Ik heb met de Activiteitenweergave het proces gestopt.
    Toen lukte het om die app met Appzapper weg te gooien. En nu werkt de TimemachineEditor weer.

Maar dit staat nog wel in de systeemvoorkeuren, ik dacht dat dit icoontje ook met die Scheduler te maken had.

>>Installeer het programma Find Any File en zoek zelf de restanten op.

Bedankt, werkt als een tierelier.
    Had het bestand snel gevonden. deed een delete en hij vond zelfs een complete map met 18 files. Alles maar weggegooid en icoontje is in ieder geval uit de systeemvoorkeuren.

Misschien handiger de volgende keer om te vertellen dat je twee apps gebruikt die hetzelfde ‘doen’, en dat je er 1 van de 2 wil verwijderen.

Bijdrager
    Metssr

Sorry mannen,

Mijn bericht leek niet te worden geplaatst, ik dacht aan een storing, vandaar dat ik het ook bij “de buren” heb geplaatst.

Tja toen ik deze nieuwe MAC installeerde Heb ik per ongeluk een nieuwe scheduler geïnstalleerd en die heeft het ruim een jaar prima gedaan, nu ineens kwam die foutmelding.  Ik wist niet dat er twee schellers / Editors or whatever draaiden.

Al met al met wat hulp van de buren de zaak opgelost.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.