9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    rjjd

Time machine restore probleem

Hi, ik werk met een Mac Pro mid 2010  waar High Sierra op draaide met de allerlaatste BETA versie 10.13.6. Ik maakte met regelmaat met Time machine backups tot vandaag aan toe. Ik wou omdat ik een folder zocht ( op mijn bureau blad) van een paar maanden oud dit via Time machine terug halen, echter toen begonnen de problemen. Time machine heeft vanaf 2015 tot nu wel backups gemaakt echter ik kan ze niet openen. Ik zie alle datums maar wanneer ik op de rode balk klik omdat de backup te openen gebeurd er niets. Omdat ik dacht dat het wellicht aan de beta van High Sierra kon liggen heb ik de Mac opnieuw geïnstalleerd met versie 10.13.5 en getracht de Time machine backup weer te openen, echter geen succes ik krijg nog steeds de Time machine backup niet geopend. Weet iemand misschien een truc of een manier om de Time backups weer te openen of kan ik opnieuw gaan beginnen?  Bedankt voor iedere zinnige hulp of opmerking.

Bijdrager
    GoeieDag

Gewoon via Finder?

Ik zal verder maar niet beginnen over het gebruik van β’s…

Moderator
    Night

Laat even weten of het is gelukt om via de Finder handmatig de betreffende folder uit de Time Machine backup te vissen.

Een andere oplossing is er nl. niet echt. Meer info over een mogelijke reparatie van een Time Machine backup vind je hier:
    https://jd-powered.net/notes/fixing-your-time-machine-backup/

Bijdrager
    Groentenboer

Ik zal verder maar niet beginnen over het gebruik van Time machine…

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    rjjd

Bedankt voor jullie tips, ik heb vanavond de betreffende folder uit de time machine backup kunnen restoren.

Moderator
    Night

En hoe heb je het gedaan?

Was je schijf inderdaad APFS, of heb je de sparsebundle gemount en vervolgens het zwikkie er handmatig uitgehaald of heb je de hele database gerepareerd?

Bijdrager
    GoeieDag

@groentenboer, doe maar niet, nee. Houd jij het nou maar bij apples en peren, gaat je vast beter af.

Bijdrager
    rjjd

Ik heb inderdaad de sparsebundle kunnen mounten en de betreffende folder eruit kunnen halen

Bedankt voor alle suggesties!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.