8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    adsum

Time Machine reservekopievolume is alleen-lezen

Hallo Ik kan al een week Time Machine niet gebruiken. Krijg telkens een melding:
    ’Time Machine-fout Het reservekopievolume is alleen-lezen'

Als ik onder info kijk staat er geen ‘Delen en bevoegdheden menu’ in het venster.
    Weet iemand hoe ik dit kan veranderen of instellen?

Inactief
    Anoniem

Opnieuw opstarten al geprobeerd van je Mac en Time Capsule ?

Bijdrager
    adsum

Yep, en ik heb ook al een ‘korte’ reset gedaan op de Time Capsule…
    Als ik een ‘lange’ reset doe ben ik waarschijnlijk alle instellingen kwijt??!!

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    piebas

Volg de instructies in http://support.apple.com/kb/HT3275?viewlocale=nl_NL
    Als de oplossing in bovenstaand artikel niet helpt kun je ook nog het volgende proberen:

- stop time machine
      – mount de sparsebundle met het volgende commando via de terminal: hdiutil attach -nomount -readwrite pad naar sparsebundel
      – check daarna de sparsebundle met bijv. diskwarior.
      [/list:u:d230e3d8dd]
      Zo heb ik mijn backup weer werkend gekregen.

Bijdrager
      adsum

Heb alles geprobeerd, zelfs algehele reset echter de Time Capsule blijft wel benaderbaar echter niet beschrijfbaar…..
      Iemand nog een oplossing? terminal is niet zo mijn ding (vind ik erg eng). De sparsebundle is nog wel ‘leesbaar’
      Ik heb ook een MacBook Pro in het netwerk staan met precies het zelfde probleem.

Bijdrager
      piebas

Tja, dan wordt het lastig….
      Je kunt natuurlijk opnieuw beginnen door de huidige sparsebundle weg te gooien.
      Je kunt met het commando wat ik heb gegeven geen kwaad doen hoor het is alleen een manier om het bestand te mounten zodat je het kun herstellen.

Bijdrager
      adsum

Ik heb ook al geprobeerd een volledig nieuwe back-up te maken maar dat lukte ook niet. Omdat zowel de map ‘Data’ met de sparsebundles als de Time Capsule zelf op ‘Alleen lezen’ staan. Ik zie onder ‘info’ geen ‘gebruikers’ bij Delen en bevoegdheden. Ik heb er nu trouwens ook een Pc-server icoontje bij gekregen tussen de gedeelde schijven kan dat komen van dat terminal regeltje?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.