11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Wokkel

Time Machine-reservekopieschijf: hoe gebruiksklaar maken?

Omdat ik bericht kreeg dat mijn Time Machine-backup (op een externe HD) ongecodeerde backups maakt, heb ik de computer opdracht gegeven tot codering van die inmiddels 2 TB aan backups. Ik heb dat proces net onderbroken (omdat die codering na een aantal dagen pas halverwege was en ik dringend weten backup wil maken), mijn externe HD gewist en opnieuw gepartitioneerd:

Nadat ik mijn HD heb aangewezen als mijn te coderen Time Machine-schijf, slaagt hij in het voorbereiden van de codering, maar ontvang ik bij de voorbereiding van de reservekopieschijf de volgende melding:

Is het tijd voor een nieuwe HD of doe ik iets verkeerd? Mij is niet duidelijk wat ik nog onvoldoende heb geconfigureerd. Dank voor alle reacties.

Bijdrager
    fred44nl

ik denk niet dat je de schijf zelf moet coderen, maar dat door Time Machine moet laten doen.

Bijdrager
    Wokkel

Hallo Fred, dank, maar ik laat dat coderen inderdaad al uitvoeren door Time Machine.

Bijdrager
    Wokkel

Hallo Fred, dank, maar ik laat dat coderen inderdaad al uitvoeren door Time Machine. Ik heb dat hokje aangevinkt, daarna start hij de codering en zegt hij dat dat goed verloopt, maar bij de reservekopievoorbereiding gaat het mis en krijg ik getoonde melding (kleine screenshot).

Bijdrager
    fred44nl

TM heeft heel erg veel moeite met het coderen van zoveel data.

die data moet eerst gelezen en daarna weer gecodeerd weggeschreven worden.

je kunt de backup schijf beter door TimeCapsule zelf laten wissen en dan gecodeerd overnieuw beginnen.

Bijdrager
    jv65

Ik zou de schijf even wissen en als Structuur ‘Mac OS Uitgebreid (journaled)’ kiezen. Nu is dat ‘Mac OS Uitgebreid (hoofdlettergevoelig, journaled). Kans is groot dat daar het probleem ligt.

Bijdrager
    TheBigZ

@jv65: Scherp gezien!(y)

Bijdrager
    Wokkel

Hallo JV65, ik heb je aanwijzigingen opgevolgd, die leiden tot een nieuwe, andere melding:

Had ik na wissen met de structuur ‘journaled’ eerst nog een nieuwe partitie moeten aanmaken wellicht?

Bijdrager
    GoeieDag

Laat toch maar even zien hoe ie is geformatteerd.

En als aanvulling op Fred: in mijn ervaring maakt het geen verschil of je een TM backup op een gecodeerde schijf zet, of TM de codering laat doen. Technisch zal het ook hetzelfde zijn, vermoed ik.

Bijdrager
    jv65

Klopt wat @goeiedag zegt.

Schijf wissen Uitgebreid (journaled, gecodeerd), of Uitgebreid (journaled) en dan coderen via TM instellingen geeft inderdaad hetzelfde resultaat. Als je de schijf vooraf codeert, dan staat er ook automatisch een vinkje bij ‘Codeer reservekopieën’.

https://www.howtogeek.com/305540/how-to-encrypt-your-macs-time-machine-backup/

@wokkel

Ik zou eerst even de schijf loskoppelen en de Mac opnieuw opstarten. Daarna de schijf weer aansluiten en partitioneren (dus niet wissen) met Structuur: Mac OS Uitgebreid (journaled, gecodeerd).

Bijdrager
    Wokkel

Daar ben ik weer. Om mij onduidelijke redenen blijft mijn iMac maar worstelen met  de HD die eerst geen problemen opleverde ( er verschijnt steeds een ‘toverbal’ waarna ik minutenlang moet wachten voordat de computer reageert, alle andere programma’d draaien prima en zonder toverbal). Ik krijg nu deze melding:

Bovenstaande melding verscheen nadat ik I-WOSP3 (die door Schijfhulp nog Seagate Expansion Desk Media wordt genoemd) probeerde te partitioneren (Mac OS Uitgebreid, journaled, gecodeerd). Moet ik eerst één nieuwe partitie maken met dezelfde structuur als daarnet genoemd? Dank voor alle support.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.