6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Barteijk

Time Machine kan niet backuppen naar externe schijf

Ik gebruik al maandenlang met Time Machine een externe harde schijf van 1,5 Tb. Nooit geen problemen gehad, maar sinds vandaag krijg ik de melding dat ik alleen maar kan kopieren en lezen en dat Time Machine niet meer backupt. Ik krijg het advies om de backup te kopieren naar een andere schijf en daarna de externe schijf te formatteren. Als ik de backup wil kopieren naar de interne harddisk (ik heb daar nog meer dan genoeg ruimte) wordt er gemeld dat de structuur van de schijf niet goed is en een melding over hoofdletters. Ook bij een andere externe harde schijf krijg ik deze melding.
    Mijn vraag wat kan of moet ik veranderen om toch te backup te kunnen kopieren naar 1 van de schijven. En hoe ik moet de externe schijf vervolgens formatteren. Of is er nog iets anders aan te doen dat Time Machine wel gewoon weer kan backuppen.

Met vriendelijke groeten,
    Bart

Bijdrager
    Hansi2124

Deze melding over hoofdletters komt omdat je externe hd anders geformatteerd is dan je interne. Je kan dat alleen maar rechttrekken door óf je internet hd opnieuw te formatteren naar hoe je externe is geformatteerd, óf je externe te formatteren naar hoe je interne is geformatteerd.
    Het nadeel hiervan is, dat je met formatteren dus je gegevens op die hd kwijt bent. Het voordeel is dat je schijven daarna wel allemaal op een zelfde wijze zijn geformatteerd en je dit probleem dan hebt verholpen.

Je kan je belangrijke items die je wilt behouden op een dvd zetten en dan beginnen met formatteren. Volgens mij is dat de meest betrouwbare manier.
    1 Of 2 weken geleden kwam dit ook langs in OMT, maar kan het onderwerp niet zo 1, 2, 3 weer terugvinden helaas.

Bijdrager
    Pieterr

Misschien bedoelt Hans dit topic van Saabs.

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, dat zou best weleens kunnen….

Bijdrager
    Barteijk

Beste Hansi,

Het zat hem inderdaad in de verschillende structuren van de harde schijven. Ik ben maar rigoureus te werk gegaan en heb de externe TM schijf geformatteerd. Op deze schijf stonden nog niet zoveel gegevens.
    En deze bestanden (Foto’s en Filmpjes) heb ik ook nog op een andere (Windows)harde schijf.
    Op de schijf is inmiddels alweer met Time Machine een backup gemaakt van de interne harde schijf.
    Beide schijven hebben nu dezelfde structuur. Bedankt voor je reactie. Probleem is opgelost.

Bart

Bijdrager
    Hansi2124

Mooi zo :thumbsup:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.