8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    paravang

time machine probleem

Beste,

Mijn harde schijf van mijn macbook pro 17″ april 2011 is vorige week gecrashed zomaar uit het niets…
    Nu dat geheel terzijde heb ik een ander probleem, ik had deze dringend terug nodig voor deadlinewerk op school en ze hebben in de winkel dus alles gerecupereerd en er terug opgegooid, behalve mijn muziek (tijdsbesparing in het overzetten…)

Nu gebruikte ik Time Machine en ik had backups van 2-3 dagen voor de crash, nu wil ik deze functie gebruiken om mijn muziek terug te halen maar blijkt dat ik onbewust altijd de optie mappen vergrendelen 2 weken na backup heb laten opstaan waardoor de map muziek niet meer toegankelijk is, zelfs als ik deze terugzet kan ik er gewoon niet in…

zijn er mogelijkheden deze map toch weer open te krijgen want ik heb niet veel zin in 50 gb opnieuw te downloaden:)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Bedoel je de optie om bestanden te vergrendelen, in de opties voor Time Machine? Dat heeft er als het goed is niks mee te maken — die optie zorgt, voor zover ik weet, voor meldingen als deze wanneer je probeert een bestand te wijzigen:

Maar je kunt dus niet met Time Machine naar de back-up van je muziek navigeren en het dan allemaal terugzetten? In dat geval kun je proberen om rechtstreeks naar de back-up te gaan: dubbelklik op het icoon van de harde schijf, dan op Backups.backupdb, dan op de naam van je computer, en daarna op de map met de recentste datum en tijd vóór de crash. Je zit dan in een map met een back-up van je harde schijf op dat moment, en zou dus naar de map(pen) met je muziek moeten kunnen gaan, en van daaruit alles kopiëren (niet verplaatsen!) naar de interne schijf van de computer. Met een beetje geluk kun je ook je iTunes-bibliotheek (of een vergelijkbaar bestand, als je een andere muziekspeler gebruikt :)) terugzetten en werkt alles zoals vroeger.

Bijdrager
    paravang

neen ik heb het eerder over deze icoontjes bij de mappen, ik ben dus op het ogenblik van het screenshot in Backups.backupdb

Ik heb het dus inderdaad over die optie die je daar in het begin van je reactie aanhaalt, die van de Time Machine voorkeuren dus, maar ik heb dus overal van die rode stopbordjes staan bij het meeste van de mappen

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat komt als het goed is inderdaad níet door de optie waarvan jij denkt dat hij het veroorzaakt;)

Klik eens op een map met zo’n “verboden in te rijden”-bordje erop en druk dan ?i in; onderin het infovenster dat verschijnt kun je bij Delen en bevoegdheden kijken of de gebruiker waaronder je ingelogd bent, ook in het lijstje staat; zo niet, voeg die dan toe en geef jezelf de rechten “Lezen en schrijven”. Kijk dan nog eens in de map.

Blijkt dat ditzelfde probleem zich voordoet bij allerlei dingen die in die map staan, dan kun je op het tandwiel onderaan het lijstje klikken en kiezen om de opties toe te passen op de ingesloten onderdelen.

Bijdrager
    paravang

Ja dat heb ik geprobeerd maar ik kan daar geen gebruiker aan toe voegen of rechten wijzigen, ben dan eens naar gebruikers gaan kijken in systeemvoorkeuren en daar stonden 2 gebruikers terwijl ik er vroeger maar 1 had, waarschijnlijk hebben die mensen bij het herstellen deze aangemaakt, vraag me niet waarom…

ik heb dus die tweede gebruiker die ook gevinkt stond als beheerder verwijderd zodat ik als enige beheerder overblijf maar nog steeds hetzelfde probleem:)

Bijdrager
    paravang

echt niemand die mij kan helpen?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Je kunt gebruikers toevoegen aan dat lijstje door eerst op het hangslot onderin te klikken en je naam en wachtwoord op te geven.

Bijdrager
    paravang

ja dat weet ik allemaal wel, maar dat werkt dus niet, je kan niet op het slotje klikken

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.