14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    AmorBrazil

Time Machine Partitioneren?

Hallo, is het mogelijk om TM te partitioneren?
    En zo ja, hoe doe ik dat dan?
    Kan TM niet bereiken via schijfhulpprogramma.

Bijdrager
    TheBigZ

Waarom zou je dat willen doen?

Bijdrager
    mowat

Je Timemachine staat normaal op een externe HD en die is ook gewoon te zien in schijfhulpprogramma.
    Je kan op die HD meerdere partities hebben en op eentje daarvan TM zetten. Maar als er nu maar 1 partitie is met timemachine en je wil die splitsen dan vraag ik me ook af waarom je dat zou doen ?

Bijdrager
    AmorBrazil

Ik zie nu net dat mijn titel niet juist is, het moet Time Capsule Partitioneren zijn.
    Sorry voor het misverstand.
    Dus kan ik mijn Time Capsule partitioneren?
    Ik wil die in 2 delen, één voor back up te maken van mijn Itunes collectie. Ja, alleen mijn muziek wil ik back uppen.
    En het andere deel gebruiken om andere zaken, zoals mijn Tool collectie en mijn concerten op te bewaren.

Bijdrager
    TheBigZ

Niet aan beginnen.

Voor een paar tientjes heb je een extra externe schijf. Wel zo gemakkelijk.

Bijdrager
    MacTS
    TheBigZ op 01 september 2011

Niet aan beginnen.

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik had een externe HD gepartioneerd waarvan Time Machine er één was. Heeft alleen maar problemen gegeven.

Bijdrager
    deSpaanseRente
    MacTS op 01 september 2011
    TheBigZ op 01 september 2011

Niet aan beginnen.

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik had een externe HD gepartioneerd waarvan Time Machine er één was. Heeft alleen maar problemen gegeven.

Dan heb je iets fout gedaan. Ik doe dat al een hele tijd op die manier (één partitie van een schijf als Time Machine, andere voor overige) en dat werkt feilloos.

Moderator
    unSOUND

Los daarvan hoef je de TimeCapsule helemaal niet te partitioneren… Hier is juist het Data gedeelte gemaakt, daar kun je gewoon mappen in gooien. Maar iTunes moet je niet willen draaien vanaf een Time Capsule, het werkt enorm traag en niet zonder problemen.

Bijdrager
    AmorBrazil

@ iedereen, bedankt voor de info.
    Niet doen dus.

Bijdrager
    Oppie

En dan nog even om alle onzin teniet te doen:
    De HD van een Time CAPSULE is NIET te partitioneren. Tenzij je de HD eruit haalt en… enz.

Bijdrager
    Max08

De HD van een Time Capsule is WEL te partioneren.

Maak een kleine back-up van iets.
    Als de back-up gemaakt is staat de schijf vermeld bij Hulpprogramma’s, schijfhulpprogramma.
    Je kunt hem aanklikken en dan partitioneren in de aantal volumes welke je zelf wilt en uiteraard ieder een naam geven.

Is het mogelijk een schermafbeelding op OMT te plaatsen, dan kan ik het laten zie.

Het is niet om iedereen die zegt dat het niet kan een mes in de rug te steken, maar zelf heb ik ondervonden dat het wel kan.
    Waar ik nog niet achter ben of ik twee verschillende volumes een onafhankelijk wachtwoord kan geven.
    Ik heb 750Gb als Time-machine back-up en 250Gb als opslag en wil dit binnenkort gaan toepassen voor gebruikers van buitenaf.
    Dus mensen als gastgebruiker te laten inloggen op TC en dan alleen naar bv een partitie die alleen toegankelijk is voor gastgebruikers.

Mvg. Marcel

Bijdrager
    Oppie

Omdat je zo overtuigend overkomt heb ik even (opnieuw) gekeken, maar ik zie het niet. Er komt enkel de ‘sparsebundle’ in schijfhulpprogramma, en het lijkt me niet handig deze te partitioneren.

Bijdrager
    Max08

Waarom zou je een sparsebundle niet kunnen partitioneren?
    TC maakt zelf een map back-up aan, kun je andere mappen vrije toegang geven terwijl je bv map back-up een apart wachtwoord geeft?
    Ik heb mijn sparsebundle gepetitioneerd en ondervind geen problemen (tot op heden)

Ik hoor graag je mening hierover Oppie.

Mvg. Marcel

Bijdrager
    TheBigZ

Waarom zou je een sparsebundle niet kunnen partitioneren?

Om ongeveer dezefde reden waarom je een directory (“map”) niet kunt partioneren. Het partitioneren van een schijf is iets wat zich op een lager niveau afspeelt.

Ik heb geen flauw idee wat jij precies met je sparsebundle hebt uitgespookt (misschien gedeeld over meerdere gebruikers) maar gepartitioneerd heb je h’m in ieder geval niet.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.