6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Nuke

[Time Machine] Oude backups worden niet verwijderd

Ik heb sinds kort het probleem dat ik geen backups meer kan maken met Time Machine. Hij wil nu steeds een backup van >200 GB wegschrijven, terwijl er nog maar 132 GB vrij is op mijn backupschijf (1TB). Vroeger gaf hij dan altijd aan dat er wat oude backups werden verijderd om ruimte te creëren, zoals het hoort. Nu geeft Time Machine echter doodleuk de foutmelding dat er te weinig schijfruimte is en dat er geen nieuwe backup gemaakt kan worden.
    Hoe kan ik nou zorgen dat er weer automatisch backups verwijderd worden?

Bijdrager
    Philip Kotler

Je zou de TC kunnen resetten, en opnieuw verbinding laten maken.
    Misschien dat dat helpt.. (soft reset)
    http://support.apple.com/kb/HT3728?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    Nuke

Ik heb nergens gezegd dat ik een TC heb… Ik gebruik een LaCie HDD voor TM.

Bijdrager
    Philip Kotler

Sorry, heb Time Machine voor Time Capsule verward :confused::confused:
    Kan je de Lacie resetten? Anders handmatig een paar backups verweideren..
    Je zou kunnen proberen om Time Machine een backup te laten maken van maar een paar mappen ofzo, op een andere schijf. Maar, dat er wel te weinig ruimte is voor die mappen op die schijf.
    Mocht Time Machine het dan niet doen, dan ligt het misschien aan Time Machine, anders aan je Lacie.

Bijdrager
    Jaydude

Time Machine sucks. Prachtig idee, prachtige interface, maar ik heb al zo vaak een backup weer van nul af aan laten opbouwen.
    Ik heb een 2tB interne schijf waar 1tB data op staat, en een 2tB externe schijf die ik voor Time Machine heb aangewezen.

De backups gingen een tijd lang goed, maar nu opeens de melding dat er niet genoeg schijfruimte is, terwijl Time Machine beloofd dat-ie oude backups zal weggooien als er niet genoeg schijfruimte is. Met een 2tB-schijf zou ik toch een recente kopie van een niet gevulde 2tB schijf moeten kunnen hebben, desnoods zonder maandenlange terugzoekmogelijkheid?

En nota bene: als ik Time Machine start, zie ik slechts 1 backup, dus dat zou moeten betekenen dat er wel degelijk backups weggegooid zijn, maar dat er geen ruimte voor terug is gekomen, of zoiets.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik heb een keer meegemaakt een paar weken terug dat Time Machine zei dat mijn schijf vol was en of hij oude back-ups mocht verwijderen. Dat deed hij nadat ik bevestigd had. Als je ze handmatig gaat verwijderen raken die bestanden corrupt, althans dat had ik toch voor.

Toen zat er niets anders op dan opnieuw back-ups te gaan maken en de schijf te resetten, dat kan de bedoeling niet zijn, toch?

Nu loopt Time Machine sinds dat voorval gewoon gesmeerd.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.