8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    AST

Time Machine op USB Stick (OPGELOST)

Ik ben op dit moment bezig met mijn afstudeertraject. Dit gaat gemoeid met voor mij BELANGRIJKE (:)) documenten. Nou wil ik niet altijd m’n externe hdd meenemen naar m’n stageplek. Het gaat om een mapje van op dit moment 10mb… Nou wil ik graag time machine instellen op een simpele USB-stick, zodat ik iig altijd Time Machine backups maak. Dus ik ben dus aan de slag gegaan met zaken aangeven die niet gebackupped hoeven te worden. Na vele klikken dacht ik dat ik echt alleen maar dat mapje had staan in de instellingen, maar hij blijft aangeven dat het 8GB is. Dat past niet op mijn USB stick…

Is er geen andere manier om simpel aan te geven dat Time Machine alleen een map moet backuppen?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    MichMich

Een beetje offtopic, maar is http://www.getdropbox.com niet een veel handigere oplossing voor jou? Dan heb je zelfs versie beheer…. Volledig gratis! Mocht je een invite willen hebben, moet je even je mail adres PM’en….

Bijdrager
    Oppie

En gewoon het betreffende mapje overslepen naar de USB stick (eventueel met bv de datum in de naam, zodat ie de voorgaande versie niet vervangt)?!

Of denk ik nou te simpel?

Bijdrager
    AST

Tsja, maar het liefst doe ik dat niet handmatig. Ik weet wel hoe dat gaat namelijk:D Dan ben ik lekker bezig, uren gaan voorbij waarbij ik een buffelslag maak, ik vergeet in die tijd te backuppen, en hop, er gaat iets mis:)

Met mijn geluk zal je dat altijd zien :?

@ MichMich, Ik zal er vanavond eens even naar kijken.

Bijdrager
    Volkie

Hou er wel rekening mee dat files die open staan (dus als je er lekker mee bezig bent) meestal niet gebackupped worden. Dus dan moet je toch iets zelf doen wat in dit geval mij overigens ook een prettiger gevoel zou geven maar dat is persoonlijk.

Bijdrager
    driesdk

Zo zou ook Mozy dit voor je kunnen doen denk ik, online dan wel.

Bijdrager
    sypie

Carbon Copy Cloner kan in principe hetzelfde, en dan ook met incremental backup, dus alleen gewijzigde bestanden die worden overgezet.

Bijdrager
    AST

Dank voor de vele reacties, het probleem is inmiddels opgelost. Ik kwam een 16gb usb stick tegen voor 35 euro. Daar gaat het wel allemaal op:)

Toch bedankt! 8)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.