6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    diendea

time machine op partitie externe hd

Time Machine draaien op een partitie van een externe HD is dat een verstandige oplossing?

Ik lees veel topics over de nadelen van partitioneren, ik zie voorals nog voordelen omdat ik alle videoaudiobestanden samen binnen een project gebruik.

Misschien een vreemde vraagstelling, als je op je HD gegevens bijschrijft (in een map) ‘verschuiven’ de omringende gegevens of bestanden dan? MAW hoe schrijft een HD gegevens weg?

Bijdrager
    Pieterr

Wat is je echte vraag eigenlijk?
    Sowieso kun je Time Machine natuurlijk beter op een externe schijf dan op een interne schijf gebruiken.
    Hoe een en ander precies wordt weggeschreven is iets waar je je niet druk om hoeft te maken.

En als je het wel precies wilt weten: http://arstechnica.com/apple/reviews/2007/10/mac-os-x-10-5.ars/14

Bijdrager
    diendea

Of het iets uitmaakt als je TM op een gepartitioneerde HD laat wegschrijven, ik wil voor TM een HD gebruiken waar andere partities opstaan. Of is het dus beter voor TM om een volledige externe HD (zonder partities) te gebruiken?

Bijdrager
    Pieterr

Voor Time Machine zelf maakt het geen bal uit of ie op een schijf met één, of op een schijf met meerdere partities moet backuppen. Uit oogpunt van zekerheid kies ik persoonlijk voor een aparte (dedicated) schijf voor Time Machine.

Moderator
    Poezenbeest

Ik onderschrijf dat… Ik heb een Utramax van Iomega en daar zit twee keer 500GB in, standaard is dat striped, maar ik heb ze apart gezet. Een is voor TM en de ander voor downloads… Ik heb liever één schijf, die alleen voor dat doel wordt gebruikt, zodat ik weinig problemen heb, als die schijf de geest geeft, ik heb namelijk dan nog het origineel…

Bij partities loop je een extra risico (hoewel klein) omdat er veel vaker naar de schijf geschreven wordt en dat kan lijden tot slijtage. Overigens heb je voor een paar tientjes al een halve GB, wat genoeg moet zijn om TM op te draaien…

Bijdrager
    rtgrs
    ”Zerk”

Overigens heb je voor een paar tientjes al een halve GB, wat genoeg moet zijn om TM op te draaien…

Jij hebt alleen maar wat simpele en onopgemaakte tekstbestandjes op je Mac staan? Dan is een halve GB ruim voldoende! Je bedoelde vast een halve TB. :-p

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.