7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    bosmanp

Time Machine na clean-installatie

Na een clean-installatie met Snow Leopard lukt het mij nu niet meer om mijn Time Capsule opnieuw te gebruiken: ik geraak niet meer aan de vorige back-ups. Is dat op een of ander manier te herstellen? Alvast van harte bedankt voor jullie reactie!

Bijdrager
    Oppie

Je zult toch echt meer info moeten geven: hoe doe je e.e.a.; wat lukt niet, welke waarschuwing geeft ie, etc, etc? We kunnen geen zaken ruiken via het forum, is het wel?!

Na een clean install hoort ie op een gegeven moment te vragen of je een TM (TC) backup wilt gebruiken, en dan wijzigt het zich vanzelf…

Bijdrager
    Pieterr

Krijg je de Time Capsule te zien in je netwerk?

Bijdrager
    bosp

hartelijk bedankt voor de reacties.
    – na de installatie heb ik de TC aangesloten en die heeft van mijn iMac probleemloos een nieuwe back-up gemaakt;
    – met de TC heb ik verbinding en de oude back-ups kan ik allemaal – in mapjes dan – raadplegen;
    – wanneer ik TM opstart krijg ik rechts de verschillende data van de back-ups te zien maar verder dan het eerste tabblad geraak ik niet, op de tabbladen staan trouwens ook geen data maar gewoon “bureaublad” op vermeld

Bijdrager
    Oppie

Lekker bezig…
    Je hebt op je iMac een andere account gemaakt (net als hier: Bosmanp vs Bosp?!) en dat ziet ie als een andere… account. Dus ook een schone backup.
    Draai maar eens een nieuwe clean install en op het moment dat je ‘m dan voor de eerste keer daarna opstart, zal ie vragen of ie een volledige TM backup moet terug zetten. En kies dan niet voor de nieuwe en dus LEGE backup, maar voor de andere, oude…

Of start nu Migratie-assistent.app en laat deze de -juiste- backup terug zetten.

Bijdrager
    bosmanp

die oude wil ik niet meer terug maar alleen mijn instellingen zoals agenda enz. zou ik graag overnemen – nu draait hij alleen onder Snow en gaat veel vlugger – van oorsprong was mijn oude OS nog een Tiger-versie die door de jaren heen werd ge-updadet…

Bijdrager
    Pieterr

Je kunt de Time Machine backup op de Time Capsule gewoon mounten (dubbelklikken) en dan vervolgens via de Finder handmatig de bestanden terugzetten die je terug wilt hebben. Je moet dan alleen uitzoeken waar eea staat en welke bestanden je allemaal nodig hebt. Maar daar zijn diverse Apple support artikelen over te vinden.
    .
    Ik heb zelf nog nooit iets “automagisch” laten terugzetten vanuit een Time Machine backup (of toch wel, één keer om het uit te proberen). Maar ik vind het dan ook interessant om uit te zoeken waar alles precies staat. Natuurlijk deelt niet iedereen die zelfde interesse.:wink:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.