10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    AST

Time Machine met openstaande documenten

Mijn eerdere post over Time Machine op een USB-stick heeft een respons opgeleverd, die me aan het denken heeft gezet. Volkie zei:

Hou er wel rekening mee dat files die open staan (dus als je er lekker mee bezig bent) meestal niet gebackupped worden. Dus dan moet je toch iets zelf doen wat in dit geval mij overigens ook een prettiger gevoel zou geven maar dat is persoonlijk.

Klopt het dat Time Machine de openstaande bestanden negeert tijdens het back-uppen?

Bijdrager
    nookie

Ik heb het idee dat dat inderdaad het geval is.
    TM kan, denk ik, niet backuppen als je veranderingen
    aanbrengt, exact op het moment dat het document bezig
    is te backuppen.

Bijdrager
    Martijn Snels

Probeer het uit zou ik zeggen…

Bijdrager
    iJoost

Die bestanden pakt ie dan in de volgende ronde wel weer.

Bijdrager
    AST

Nou ja, niet helemaal, want je moet je voorstellen dat de belangrijke bestanden de gehele dag openstaan omdat ik er in werk. Precies de reden natuurlijk dat ik regelmatige back-ups wil. Als blijkt dat Time Machine deze bestanden dus niet meepakt als ze open staan, heb ik dus niks aan Time Machine, omdat een uur werk verliezen een groot probleem KAN zijn.

Als Time Machine nou je open bestand als het ware “freezed”, en van die freeze een kopie maakt is er niks aan de hand. Dat ie niet de dingen meeneemt die je veranderd tijdens het backuppen lijkt me logisch.

Onwetendheid 8)

Bijdrager
    iJoost

Ik verwacht dat ie de laatst opgeslagen versie gewoon meeneemt. Wat jij in de editor (dus in het geheugen) gedaan hebt ziet ie natuurlijk niet. Maar probeer het uit.

Bijdrager
    Klompje

Ik neem aan als je de hele dag aan een bestand werkt, dat je die regelmatig tussentijds opslaat (of een auto save aan hebt staan). Op het moment dat je een bestand tussentijds opslaat staat het fysiek op je schijf en ik verwacht eigenlijk dan wel dat Time machine het bestand meeneemt in de back-up. Als je het gaat uitproberen, laat je het hier ff weten of het is gelukt. Ik ben nu ook wel benieuwd eigenlijk.

Bijdrager
    Piels

Het is toch ook logisch. TimeMachine is een backup functionaliteit, en geen auto-save functionaliteit. Verder deel ik de gedachte die Klompje geeft, dat wanneer je hem zelf gesaved (en dus is het een gewijzigd bestand) hebt, hij vanzelf mee genomen wordt.

Bijdrager
    Kobes

OS X is toch geen Windows waar bestanden gelocked worden als je ze open hebt staan. Je kunt nota bene geopende bestanden verplaatsen met Finder in OS X, of de bevattende map hernoemen (probeer het voor de gein eens in Windows). Dan kan TM toch wel een kopietje trekken? Lijkt me geen dus probleem, maar een test is nooit verkeerd.

Bijdrager
    AST

Testje gedraaid, en ja, hij pakt gewoon de save file mee. Ik kon niet helemaal achterhalen of ie nou ook nog een “freeze” maakt van het bestand op dat moment, maar goed:

Gewoon regelmatig saven, en alles komt goed met de Time Machine. 8)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.