5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Spongebob

Time Machine maakt NIEUWE bundel aan

hoi iedereen, ik heb zonet een nieuwe macbook in gebruik genomen. Alle gegevens heb ik netjes overgezet (via ethernet want geen Firewire meer dus) van de oude naar de nieuwe macbook. Na zowat 6 uur was ALLES overgezet en kon ik met de nieuwe macbook lekker aan de slag.

Maar nu komt het probleem ivm Time Machine. Als de nu (nieuwe) macbook een verse backup wil maken, wil Time Machine een volledig NIEUWE bundel maken en dat wil ik niet. De macbook moet de bestaande bundel (die intussen meer dan 300gb groot is) verder bijwerken.

Hoe krijg ik Time Machine aan het verstand dat ie de bestaande bundel moet bijwerken en GEEN nieuwe backup moet aanmaken? Alvast bedankt voor het meedenken.

Bijdrager
    iJoost

Het kon wel met wat gepruts. (Als je even zoekt vind je het wel, denk ik.) Maar waarom zou je? Maak gewoon een nieuwe en gooi die oude weg. Alles wat je nu op je harde schijf hebt staan zit immers weer netjes in de nieuwe.

Een TimeMachine backup is geen archief, het is een backup.;-)

Bijdrager
    Pieterr
    ”iJoost”

Als je even zoekt vind je het wel, denk ik.

Hier iemand die er eerder tegen aan is gelopen: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=136183

Bijdrager
    Daysleeper

Spongebob (hilarische naam en serie trouwens), misschien heb je wat aan dit topic. Daar in worden opties aangedragen om het te omzeilen.

Time Machine bekijkt wat je MAC adres is, en aangezien je oude een ander MAC adres had dan je nieuwe macbook, wordt er een nieuwe backup gemaakt. In de Terminal kan je wel sleutelen, maar ik weet niet zeker of dat nu nog kan.
    Zelf heb ik enige tijd geleden gekozen voor een volledig nieuwe backup.

Bijdrager
    Spongebob

ok ik begrijp het, heel wat gedoe dus.

Ik zal vannacht gewoon wel weer een verse backup maken en dan is alles weer ok.

ps daysleeper: jij hebt anders ook wel een leuk en grappig avatertje, hoor

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.