6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    JonG

Time machine laptop switch

Hoi OMT,
    Naar en aantal jaren hier mijn oplossingen te vinden, ben ik nu aangemeld… ( Mijn Nederlands is en beetje beperkt, maar ik denk je zal mij goed verstaan!! hoop ik)
    Ik heb een probleem (naturlijk) Ik heb een MacBook wit al 5 jaar, en heb nu een MacAir gekocht. Ik heb alle data wat ik wil makkelijk op de Mac Air gezet, het communicieert goed met airport, daar is ook alle info ge-migrated van. Maar nu wil ik dat de time machine de Mac air neemt voor de backups, en de witte mag vervallen voor backups, want deze gaat naar Vrouw en kinderen. Moet ik een hard reset eerst doen bij de time machine? het geeft mij geen keuze van welke moet leident zijn. Ik heb een vriend ook even laten kijken maar hij is niet meer de guru ik dacht dat hij was :o)
    Ik heb een vermoede dat ik een simple process vergeten ben, kan iemand helpen? Alvast bedankt.

Bijdrager
    fred44nl

ga op de Macbook Air naar Systeemvoorkeuren – Time Machine – Selecteer schijf.
    kies daar de Time Capsule als schijf voor het maken van de backup.
    je hoeft de Time Capsule daarvoor niet te resetten.
    want de backup wordt niet door de Time Capsule gemaakt, maar de de MacBook daarop geplaatst.
    als je wilt kun je beide MacBooks op de Time Capsule laten backuppen.

Bijdrager
    JonG

Err. aanvullende info.. Time machine is in mijn time capsule..:confused:

Bijdrager
    JonG

Hi Fred,
    Ok, net gedaan open time machine, click select disk. dan krijg ik, “set up other time capsule” ik kies deze, dan krijg ik de airport utility – plaatje met de wereld bol en mijn time capsule schijnt onder, ik klik op mijn TC het geeft info oover TC maar verder niets te selecteren ? ik kom hier niet verder.
    Ik heb een vermoede dat mijn TC moet tevoor komen te schijnen als ik time machine gewoon op “ON” zet, want daar krijg ik weer hetzelvde ” set up other time capsule” het is een bugger!!

Bijdrager
    JonG

Moet ik in de newtork van oude Mac – Airport utility – Disks – en dan vink de ” enable file sharing” ?
    Of iets in de network – Router mode- ik heb ” off (bridge mode) ?

Bijdrager
    JonG

Hmmm, Ik moet mijn disk gewoon kunnen kiesen, mar het komt niet in de kies lijst. Ik heb ook mijn MacBook wat wel gelinked was, deselecteered van de TC backup disk (blauw met de 3 mannetjes) en nu kan ik deze ook niet meer terugvinden. Ik heb de gebruiksaanwijzingen doogelezen en daar staat dat ik moet mijn disk kunnen kiezen.. de Choose your Time capsule and click “use for backup” komt niet… ik hoop iemand kan mij helpen…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.