13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    bbqwerty

Time Machine laadt verleden niet.

Gisteren heb ik mijn macbook 13” mid 2012 een clean install laten doen van OSX Mavericks.
    Hiervoor draaide ik Mountain Lion en gebruikte ik een Time Capsule om mijn mac te backuppen.

Nu wil ik een aantal gegevens terugzetten naar mijn mac, zoals de foto’s en wat belangrijke documenten.
    Echter laadt Time Machine niet meer van dagen VOOR de clean install. Terwijl deze dagen wel met roze goed worden aangegeven.
    Misschien moet ik mijn mac eerst machtigen om daar bij te komen? ik maak nu wel nieuwe backups met succes.

Met vriendelijke groet,

Jesse Dekker

Bijdrager
    AppelJuice
    Bijdrager
    makoe

Probeer het eens met finder. Zoek je back-up op de schijf waarop Time Machine draait via finder. Pak de laatste back-up voor je clean install en versleep je bestanden. Wellicht dat de bestanden door de clean install niet terug te halen zijn middels de Time Machine app maar wel middels finder. Meteen een mooi moment om tabs in finder te proberen.

Bijdrager
    Edwin

Heeft je Mac exact dezelfde computernaam? De sparsebundle in Time Machine krijgt de hostname van de Mac. Deze moet hetzelfde zijn om de historie terug te kunnen halen.

Bijdrager
    bbqwerty

klopt, zo lukt het wel. Alleen snap niet waarom dit niet gewoon gaat via Time Machine, zoals het zou moeten kunnen..
    Tevens valt mijn wifi verbinding er constant uit door OSX Mavericks, ik word er helemaal gek van!:(

Bijdrager
    makoe

heb je al schijfbevoegdheden hersteld? wil nog weleens helpen met dit soort problemen.
    Of een safe-boot. Opstarten met shift ingedrukt en daarna normaal opnieuw opstarten.

Heb je meerdere apparaten op je wifi? functioneren deze wel goed?
    Dan is het ook een idee om eerst het wifi van je MB af te gooien en dan opnieuw erop te zetten.

Bijdrager
    bbqwerty

Schijfbevoegdheden heb ik voor de clean install hersteld
    Safe boot ook voor de clean install.
    Andere aparaten werken perfect op de wifi.

Heb alle netwerken al van mn MBP afgegooid, en handmatig er weer in gezet.

Heb overigens nog bijna niets terug gezet, het is een vrijwel lege mac, dus er kan toch weinig fout zijn gegaan zou je denken..

Bijdrager
    makoe

schijfbevoegdheden en safe boot voor een clean install is niet echt effectief. Erna wel, want bij het installeren kan zomaar iets corrupt raken.
    Het proberen waard in ieder geval, heel veel tijd kost het niet en is ook niet schadelijk.

Bijdrager
    bbqwerty

@biker,
    Volgens mij heb ik exact dezelfde naam.. Is er een manier om dat te checken?

@makoe
    ,
    Ik zal zometeen deze twee even proberen en de uitkomst hier weer even posten.

Bedankt voor alle hulp

Geblokkeerd
    Bento

Bij het lezen van dit soort topics ben ik iedere keer weer een stukje blijer dat ik zelf mijn back up proces heb ingericht en dat niet heb gedaan met Time Machine. Wat een waardeloze software.

Bijdrager
    Leander

Bij ons loopt Time Machine al jaren nagenoeg probleemloos. Ik vind het juist erg goed werken en heb een aantal keer dankbaar gebruik van gemaakt door files terug te zetten en een keer een hele harddisk teruggezet na een fatale diskerror.
    Drie iMacs, twee MacBook Pro’s binnen een zowel bedraad als draadloos netwerk met in de meterkast een Time Capsule met daaraan een externe HD voor uitbreiding capaciteit.

Bijdrager
    knippie

Ik was ook een tevreden gebruiker van Time Machine, maar daar is toch wel een deuk ingekomen. Met het installeren van Mavericks is mijn hele Time Machine gewist en staat er nog maar 1 dag, de dag dat ik Mavericks heb geïnstalleerd. 1 jaar aan backup kwijt!

Bijdrager
    banditbiker

Klopt, je HDD heeft waarschijnlijk een andere naam gekregen.

Volg deze stappen eens. Ik had het zelfde en kon op deze manier weer bij mn oude bestanden na een herinstallatie.

Feitelijk moet je zorgen dat je onder devices op je eigen mac gaat staan, daarna Time Machine in gaan, dan kun je zien van welke disks Time Machine de backups heeft staan.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.