16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    detee61

Time Machine kopieert niet alle bestanden?? ["Gedeeltelijk" Opgelost]

Ik draai nu al een tijdje time- machine voor mijn Mac Mini en tot nu toe niet nodig gehad. Totdat ik gisteren per ongeluk een bestandje overschreef. Dat is mooi dacht ik, want dan haal ik uit Time Machine mijn oude bestand terug van een paar uur geleden. Tot mijn verbazing zag ik dat in de map afbeeldingen de helft van de bestanden die wel op mijn harde schijf staan niet op de Time Machine backups staan.

Mijn instellingen zijn standaard, ik heb alleen andere externe harde schijven uitgesloten van Tine Machine. Ik heb een WD firewire externe HDD als Time Machine. Mijn Mini is 2.53 GHz Intel Core 2 Duo met OSX 10.6.6. Op deze manier heeft Time Machine geen nut natuurlijk/

Wat gegoogled, maar kon het antwoord niet vinden. Weet iemand hoe dat kan en hoe te verhelpen?

Moderator
    unSOUND

TimeMachine gooit oude backups weg zodra de backup schijf voller raakt, is dat toevallig het geval ?

Bijdrager
    KarelWillem

Het was een bestand van een paar uur geleden.
    Dus dat zal vast niet het geval geweest (kunnen?) zijn.

Bijdrager
    detee61

Nee, er is genoeg ruimte op de schijf en het gaat inderdaad om bestand van een paar uur geleden. Het vreemde is dat als ik Time Machine activeer, ik de bestanden wel zie op het voorste venster (nu), maar niet in de vensters van een uur en later geleden.:confused:

Bijdrager
    Macosxachist

Ik weet niet of het hier van toepassing is, maar Time Machine heeft een bug die af en toe de kop op steekt. Moeilijk reproduceerbaar, maar toch…

http://web.me.com/pondini/Time_Machine/D5.html

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

En als je nu i.p.v. TM te activeren gewoon even door de ‘backups.backupdb’ map navigeert?
    En als je dan uiteindelijk in je afbeeldingen map komt staat het daar dan ook niet? Want misschien is het bestand er wel maar wordt het niet getoond na activeren? Bij mij lijkt in ieder geval alles correct te worden ge-backuped.

Je mag in ‘backups.backupdb’ weliswaar niets veranderen, maar je kan bestanden wel openen of met cmd-C kopiĆ«ren, en op je hd met cmd-V terug zetten.

Bijdrager
    Oppie

Hoe lang stond dat bestandje dan op je Mac; al tijden, of ook maar pas?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

De TS heeft het over “een paar uur geleden” op het moment van wissen, dus het zou op zijn minst 1 keer gekopieerd moeten zijn.
    Bovendien schijnen er veel meer bestanden weg te zijn.

Bijdrager
    detee61

Macosxachist 12 uur geleden #
    Ik weet niet of het hier van toepassing is, maar Time Machine heeft een bug die af en toe de kop op steekt. Moeilijk reproduceerbaar, maar toch…
    http://web.me.com/pondini/Time_Machine/D5.html

Dit probleem lijkt bij mij aan de hand te zijn. Ik heb handmatig een backup gestart met TM en dat duurde 1 sec. Heb vannacht zowel mijn HD als externe drive met schijfhulpprogramma laten controleren en herstellen. Ook heb ik een volledige reset gedaan van TM, zoals in het artikel beschreven, maar dat helpt niet. Vanochtend backup gestart en toen begon TM lekker te ratelen. Ben nu op mijn werk, hopelijk is het probleem opgelost vanavond. Fingers crossed!

Bijdrager
    Macosxachist

Geef dan ook vooral feedback aan Apple. Het is meer dan schandalig dat dit al bijna twee jaar speelt. Sterker nog, ik heb al geluiden gehoord dat het ook in de huidige versie van Lion nog niet is opgelost. :thumbsdown:

Bijdrager
    Pieterr

@Macosxachist: Bedankt voor de link! Informatieve site voor Time Machine weetjes.

Deze pagina is ook aardig om de werking van TM uit te leggen:
    http://web.me.com/pondini/Time_Machine/Works.html

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik las trouwens van de week in de Macfan in een artikel over AV dat een bepaalde (free) versie van Sophos TM zou beschadigen. Na wat googlen vond ik meerdere artikelen waaruit blijkt dat er dan ook zomaar data kan verdwijnen terwijl TM zijn werk lijkt te doen.

Dus misschien heeft de TS ooit die Sophos AV een keertje gebruikt?

Bijdrager
    Macosxachist

Wie weet, maar dan zouden er nog veel meer gegevens zoek moeten zijn:
    http://recoveringphysicist.com/17/did-sophos-free-a-v-for-mac-kill-my-time-machine-backups

Bijdrager
    detee61

@Macosxachist Net thuis, helaas hebben alle repair acties niet geholpen.:sad: Het rare is dat bestanden die na een bepaalde datum gemaakt heb (waarschijnlijk na het moment dat ik de schijfbevoegdheden had hersteld), niet meegenomen worden in de backup.

@ hendrik ijzerbroot : nee niet gebruikt.

Ben nu een beetje ten einde raad. Wat te doen? Misschien nog een keertje op een andere schijf een TM-backup proberen te maken.

Bijdrager
    detee61

Wilde nog even laten weten hoe de afloop is van deze perikelen: nadat ik op een andere externe schijf een TM-backup heb gemaakt, bleek dat daar wel alle bestanden goed gekopieerd werden. Daarna heb ik mijn TM-schijf opnieuw geformateerd en TM weer ingesteld. Nu ljkt alles wel goed te gaan. Voor de zekerheid blijf ik nu ook backups maken met Carbon Copy Plus. Mijn vertrouwen in OSX heeft wel een deukje opgelopen.

In elk geval bedankt allen voor het meedenken en de adviezen.

Bijdrager
    SunKeeper

Dit probleem lijkt ook bij mij sinds een paar dagen voor te komen…

Zodra ik de TM-schijf aansluit wordt er 8 KB gebackupped, en verder gebeurt er niets. Terwijl ik zeker weet dat mijn interne harde schijf wordt aangevuld met foto’s, video’s, muziek, e.d. En de mappen waarin dat wordt opgeslagen zijn niet uitgesloten.

Het maakt niet uit of het een handmatig gestarte backup of een automatisch is, probleem hetzelfde.

*leest artikel uit de link door*

Dan ga ik even een herstart plannen voor dit weekend. Op het moment staan er duizend vensters en programma’s open vanwege toetsing op mijn opleiding. Extra reden waarom backuppen belangrijk is…

Edit: achteraf gezien praat ik nu tegen mijzelf:razz:, maar misschien helpt het dan anderen, never mind.:wink:

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.