9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    me.com

Time Machine kopieersnelheid naar Mac mini

Hallo,

Ik gebruik Time Machine om backups te maken van mijn iMac. Dat doe ik niet via een externe hd, maar via AFP bestandsdeling op de Mac mini. Ik maak verbinding met de Mac mini op mijn iMac, en selecteer de Mac mini harde schijf in de voorkeuren van Time Machine. Hij gaat dan prima kopiëren, maar nu zie ik dat hij ongeveer met 30MB per seconden kopieert naar de Mac mini.

Klopt dat ongeveer? Zo niet, hoe en waar kan ik misschien iets instellen zodat de Time Machine backups over het netwerk (via een Airport Extreme) toch wat sneller gaan?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Pieterr

30MB/s over een lokaal netwerk is niet zo slecht.
    (Draadloos over 802.11n had je waarschijnlijk niet meer dan 9MB/s gehaald.)

Je kunt nog gaan klooien met MTU settings (“Jumbo frames”) om de boel (mogelijk) te versnellen, maar verwacht daar niet al teveel van.

Bijdrager
    GeertGB

30MB/Sec is vaak al maximum schrijfsnelheid van 2.5 inch hard disks. Met andere woorden: je netwerk is de bottleneck niet!

Bijdrager
    me.com

Gelukkig, dan klopt het!:)

Bedankt heren!

Bijdrager
    Pieterr
    ”GeertGB”

30MB/Sec is vaak al maximum schrijfsnelheid van 2.5 inch hard disks.

Dat is eerder de minimum schrijfsnelheid (van een goede 2.5″ schijf) tegenwoordig. Toevallig staat in de C’T 7/8 (p.101) van deze maand een schijventest. Schrijfsnelheden (van de betere 2.5″ schijven) liggen tussen de 40 en 70 MB/s.

Bijdrager
    Edwin
    ”me.com”

Hij gaat dan prima kopiëren, maar nu zie ik dat hij ongeveer met 30MB per seconden kopieert naar de Mac mini.

Ik ben eigenlijk zeer benieuwd hoe je dit controleert zodat ik zelf mijn SMB Time Machine schrijfsnelheid eens kan checken.

Bijdrager
    Pieterr

Ik vermoed met: Activity Monitor –> DIsk Activity.

Bijdrager
    me.com
    ”Biker”
    ”me.com”

Hij gaat dan prima kopiëren, maar nu zie ik dat hij ongeveer met 30MB per seconden kopieert naar de Mac mini.

Ik ben eigenlijk zeer benieuwd hoe je dit controleert zodat ik zelf mijn SMB Time Machine schrijfsnelheid eens kan checken.

Ik maak gebruik van iStat menu. Die geeft precies aan hoeveel er op dit moment inkomt en uitgaat.:)

Bijdrager
    Edwin

Thanks, helemaal duidelijk met je screenshot !

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.