3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    lenoire

Time Machine kan geen reserve kopie meer maken

Hallo aan alle Whizzkids en ouder
    Ik heb een Time Machine [ Seagate 1TB ] die mijn Back Ups verzorgde. In de meterkast stond een Airport Extreem [ zo’n vierkant zwart kastje ]
    Ziggo heeft dit verwijderd [ en is dus echt verwijderd dus onvindbaar, dus gewoon meegnomen ] omdat ik overgestapt ben naar deze provider.
    Dit is niet meer nodig.
    Nu is de Time machine -rechtstreeks- aangesloten op mijn Imac en ik krijg nu ineens de melding dat de Time Machine het maken van een reservekopie niet kan voltooien, dus wordt er geen kopie meer gemaakt.
    Ligt dit aan een instelling [ lijkt mij bijna onmogelijk ] ligt het aan het weghalen van de Airport Extreem [ kan bijna niet omdat Time Machine nu rechtstreeks is aangesloten ] of is het raadzaam om over te stappen naar een Time machine van Apple. { Seagate is inmiddels 5 jaar oud ]
    Het niet kunnen BackUppen geeft een onrustig gevoel en daarom mijn vraag aan het forum.

Bijdrager
    McD44N

Je moet de Mac wel even vertellen dat je TimeMachine anders is aangesloten, en dus een andere plek heeft. Dat doe je door op het klokje helemaal bovenin te klikken. Dan krijg je een menuutje te zien, waar je op ‘TimeMachine voorkeuren’ klikt.

Daarna kom je in het TimeMachine menu, en klik je op ‘Selecteer Schijf’ (ik heb een Engelstalig systeem, bij mij is het ‘Select Disk’).
    Daar kun je die nieuwe plek selecteren..

ik bedoel dit klokje bovenin (het lijkt er in ieder geval op):

(http://findicons.com/icon/556356/time_machine?id=556356)

Bijdrager
    SunKeeper

Warrig verhaal.

Apple routers zijn nog nooit zwart geweest, altijd wit. Dus dat heeft niets met een Time Capsule te maken.

En je provider heeft niets met een USB schijf te maken (blijkbaar een Seagate externe harde schijf) die je via USB aansluit.

Hoeveel vrije ruimte is er nog?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.