8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    bR03R

Time Machine is haar instellingen kwijt

Na de laatste update kan Time Machine niet meer aan of uit worden gezet, ook kan ik de NAS locatie niet meer opgeven/toevoegen, wie weet raad?

AAN/UIT knop is weg alsook het slotje links onderin.

Bijdrager
    GoeieDag

Het ‘slotje’ was er nooit, en heeft  niet de functie die jij er -vermoed ik- aan toedicht.

De schuifknop is vervangen door het vinkje.

Bijdrager
    bR03R

Zeker wel, blijft een feit dat ik geen backup locatie meer kan toevoegen, dan louter een time capsule en niet meer bij de oude back up kan. Ik kom dus niet veel verder:(

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@br03r,

Dat vinkje van @goeiedag staat er wel degelijk, gebruik je TM uit een vorige eeuw??

Is die NAS lokaal beschikbaar???

Bijdrager
    bR03R

@joopjoopjoop, dat is deze zeker. Maar TM aan- of uitzetten is verdwenen en daarmee ook de optie om tijdens UIT een backup locatie toe te voegen.

Bijdrager
    fred44nl

de instellingen van Time Machine staan in:

/Bibliotheek/Preferences/com.apple.TimeMachine.plist

haal deze plist es weg.

start opnieuw op en kijk daarna of je TM nu wel kunt instellen.

Bijdrager
    GoeieDag

bR03R op 16 februari 2018 om 18:45
    Maar TM aan- of uitzetten is verdwenen en daarmee ook de optie om tijdens UIT een backup locatie toe te voegen.

Je blijft vaag. Je hoeft TM niet ‘uit’ te zetten om een (nieuwe) backup locatie toe te voegen.

Eigenlijk denk ik dat je een probleem met je NAS hebt, en niet met TM. Want Apple ondersteunt helemaal geen TM op een NAS; dat doet de fabrikant van de NAS.

Bijdrager
    bR03R

Dank voor de reacties, het is gelukt! TXH @goeiedag voor de hint Qnap had het vinkje aan verloren:-( Opgelost!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.