4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    computer space

Time Machine is backup kwijt: hoe weer te koppelen?

Time Machine geeft op dit moment aan dat er geen backup is: oudste kopie geen, nieuwste kopie geen. Terwijl op de aangesloten timemachine schijf een dikke .sparsebundle staat met een “verboden in te rijden bord”.

Hoe krijg ik OSX weer zo snugger dat ie met dat bestand verder gaat?

Bijdrager
    computer space

“sudo tmutil inheritbackup /Volumes/Opstartschijf/opstartschijf.sparsebundle” in Terminal helpt niks.

Dan wil die alsnog een complete reservekopie maken, waarvan ook wordt gezegd dat ie niet past.

Ook blijft tijdstip oudste kopie op geen staan.

Bijdrager
    McPim

Het ‘pondini‘ archief ken je misschien al? Wat ik daar voor jouw geval over dat Terminal commando lees lees is:

If done correctly, the next backup should not be a full one, but it will take longer than normal, especially after using the associatedisk verb.  But if you’ve moved or renamed anything, those items will be backed-up in full, including all the contents of a moved or renamed folder.  That applies, of course, to any new or renamed user home folders.

However, in some cases, especially on 10.7.0, Time Machine may say it’s going to do a full backup;  delete a lot of old backups if necessary;  copy data very, very slowly;  but only actually do an incremental backup.  This seems to happen less frequently on later versions.

(vetgedrukt van mij) ..dus tsja, er kunnen meerder dingen aan de hand zijn maar ik denk dat je het los moet laten en maar gewoon voor die (eventueel) volledige backup moet gaan. Of het heeft met permissies van de sparsebundle te maken, maar ook in dat geval moet er op een of andere manier mee gerommeld zijn.

Moderator
    Night

deze ook gedaan?

you’ll want to make sure you’ve associated the new volumes with their backed up counterparts (since newly created volumes will have a new unique ID). To do this open your machine’s backup folder, and inside it open up the folder named “Latest”, here you should see an entry for each volume that Time Machine was backing up. In Terminal, enter the following command: sudo tmutil associatedisk and drag the appropriate folder onto the Terminal window, then drag the corresponding volume on as well, your command will look like: sudo tmutil associatedisk /Volumes/Backup/Backups.backupdb/Haravikk\'s\ Mac/Latest/Users/Volumes/Users, hit enter to run the ⌘.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.