15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    keesvdijkh

TIme Machine instellingen aanpassen?

Ik vind het zo irritant dat Time Machine elk uur een back-up maakt wat ik duidelijk merk tijdens het werken op m’n Mac. Hij is echt langzamer wanneer hij back-upt. Als ik dan naar de voorkeuren gaat sommen ze mooi op wat ik al een week probeer uit te zetten, maar er is geen enkele mogelijkheid het aantal back-ups aan te passen.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat hij, weet ik t, elke 5 uur een back-up maakt in plaats van elk uur? Bedankt.

Bijdrager
    iMarc

Probeer Timemachine Editor eens.
    Gebruik ik zelf ook, bij mij gaat ie om 04:00 uur elke ochtend een update maken.
    Ik vind hem goed!!

Bijdrager
    sally

Gewoon afkoppelen en aansluiten als je vindt dat er geback-upt moet worden.

Bijdrager
    keesvdijkh

De TImemachine Editor werkt goed. Bedankt!

Bijdrager
    iMarc

Geen dank.
    Vond dat afkoppelen een beetje ver gezocht…

Bijdrager
    Edwin
    ”iMarc”

Geen dank.
    Vond dat afkoppelen een beetje ver gezocht…

Precies, TimeMachineEditor werkt uitstekend, af- en aankoppelen is al helemaal niet nodig daar een klik op ‘Backup Now” ook prima voldoet als TM standaard op ‘Off’ staat.

Bijdrager
    martijn888

Mooi tooltje inderdaad.
    Wat betreft dat afkoppelen;
    zou het mogelijk zijn om de drive fysiek gekoppeld te laten, en een scriptje te draaien dat, vlak voor timemachine backup de drive automatisch mount, en hem daarna weer unmount?
    Scheelt
    1) stroomverbruik
    2) langere levensduur drive
    3) warmteontwikkeling van de drive die onder mijn mini staat die zelf ook al zo heet wordt

(Beetje gerelateerd aan het probleem dat ik net gepost heb:
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=139525
    )

Moderator
    unSOUND
    ”martijn888″

Laat die reden maar zitten… mounten en unmounten is juist slechter voor een schijf dan hem continu laten draaien…

Bijdrager
    martijn888

geldt dat ook als je zeg 1 keer per week mount/unmount? er zal toch wel ergens een optimum liggen lijkt me?
    als je mac in slaap valt en weer wakker wordt, zit er dan ook een unmount/mount op de achtergrond?

vraag me bij nader inzien zowiezo af of dit wel werkt; ik dacht namelijk dat TM ook gedurende de intervallen al het een en ander bijhoudt over welke bestanden wijzigen; of wordt die info op je startup disk bewaart?

Moderator
    unSOUND
    ”martijn888″

geldt dat ook als je zeg 1 keer per week mount/unmount?

Als je het slechts 1 keer in de week doet loop je sowieso al achter de feiten aan… TimeMachine heeft juist als voordeel dat hij alle wijzigingen bijhoud… en niet eens in de zoveel tijd een backup maakt…

Bijdrager
    martijn888

dat is waar, maar het zijn alleen maar privezaken, werken doe ik er niet op…
    als ik 1 keer per week wat foto’s inlaad, een cdtje koop en wat email en surf is die frequentie voor mij goed genoeg.
    maar goed, ik heb nu dus eerst een probleem dat mijn TM disk uberhaupt niet meer zichtbaar is. eerst dat oplossen maar…

Bijdrager
    sally
    ”unSOUND”
    ”martijn888″

Laat die reden maar zitten… mounten en unmounten is juist slechter voor een schijf dan hem continu laten draaien…

Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik geloof er in ieder geval niets van.
    Zeker niet als je zoals ik maar eens in de twee dagen gemiddeld een back-up maakt.
    De schijven in mijn Mac laat ik ook alleen draaien als ik ze nodig heb.
    Energiezuinig gebruik; ben ik helemaal voor.

Bijdrager
    Pieterr
    ”sally”

Energiezuinig gebruik; ben ik helemaal voor.

unSOUND hoeft daarentegen z’n verwarming minder hoog te zetten…

Bijdrager
    sally

:D
    Het is zijn kacheltjes. Dat is zeker.

Bijdrager
    martijn888

mijn mini en harddisk samen zijn een fijne broeikas met zijn tweeen. is in de winter niet zo erg. alleen irritant dat die ventilator dan zo gaat loeien terwijl je een film kijkt….

heeft iemand een idee op wat voor manier je een usb drive automatisch kunt (un)mounten (ik zag al wel ergens een manier om dit te doen voor drives met een ip adres, maar dit is volgens mij anders)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.