5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    whaha

Time Machine: hoe zorg je ervoor dat back-ups sneller gaan?

Hoe zorg je ervoor dat Time Machine back-ups sneller gaan?

Ik heb een keer zien staan dat het 18 uur kon duren totdat hij klaar was met de back-up!

Ik heb een iMac uit 2019 met macOS 10.15.4 met 24 GB RAM.

Mijn back-ups worden gemaakt via een USB 3.0 kabel die rechtstreeks in mijn iMac zit.

De huidige back-up bestaat sinds 8 februari 2019. Kan opnieuw beginnen helpen?

Ik had eerst nog wat meer staan, maar er ging iets mis met het plaatsen van dit topic. Als jullie nog meer gegevens nodig hebben, dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Bijdrager
    GoeieDag

Wat is het probleem?

Alleen de 1e backup duurt erg lang; daarna hoeft ie alleen maar de veranderingen bij te werken. En als het goed is, merk je daar sowieso niks van.

Dus welk probleem wil je gaan oplossen?

Bijdrager
    whaha

Ik merk daar dus wel wat van. Ik kan dan niet rebooten of mijn computer in sluimerstand zetten. Soms is Time Machine de hele nacht bezig met een back-up.

Hij zou inderdaad enkel de veranderingen moeten doen. Dat betekent dat ik óf veel veranderingen heb, óf het systeem is iets aan het doen dat ie niet zou moeten doen.

Ik heb nu bijvoorbeeld een back-up van zo’n 10 GB waar hij daarstraks mee bezig was. Alleen is die mislukt, omdat mijn computer crashte. Dus nu moet ie daar weer opnieuw mee beginnen.

Dat mijn computer crashte is dan weer geen probleem, want ik weet waar dat aan ligt. Stomme Blizzard met hun Warcraft III: Reforged.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Als je er wel last van hebt is er waarschijnlijk iets mis gegaan want normaal gesproken is een TM backup een achtergrond proces waar je niets van zou moeten merken. Ook niet als het erg lang duurt want de backup heeft geen hoge prioriteit als jij aan het werken bent. (m.a.w: het saven van b.v. een bestand door jou gaat boven het lopen van de TM backup). De drive wissen en opnieuw beginnen met een eerste backup ligt dan voor de hand. (die start je dan bij het naar bed gaan)

Als je Mac crashed door Warcraft kan dat de oorzaak zijn dat daarna de TM backup corrupt is geraakt. Apple bouwt voor dit soort situaties beveiligingen in het systeem maar niets is fullproof.

Bijdrager
    whaha

Bedankt hendrik ijzerbroot.

Ik zal overwegen om opnieuw te beginnen met de back-up. Alleen zal ik dan eerst nog wat 32-bit programmatuur van mijn computer afhalen, anders maakt ie daar voor niets een back-up van!

De partitie wissen met schijfhulpprogramma en dan een nieuwe back-up starten is het plan dan.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.