5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    jst

Time machine herkent de oude backup-bestanden niet meer

Ik heb mijn harde schijf die aan de PC gekoppeld was nu verbonden met de time capsule. Op deze schijf staat de backup van Timemachine als ‘Backups.backupdb’. Timemachine ziet de harde schijf wel, maar Time machine herkent de oude bestanden plotseling niet meer. Hij geeft aan dat er geen eerdere backups zijn en en ziet dat er weinig ruimte zit op de schijf. Ik krijg de volgende foutmelding dat ‘mijn naam.sparsebundle’ niet kan worden aangemaakt (fout (null))

Heeft iemand advies?

Bijdrager
    fred44nl

alles wat je wilt weten over TimeMachine staat hier:

http://pondini.org/OSX/Home.html

Bijdrager
    jst

Dank je wel, ik heb het een en ander geprobeerd van deze site. En dat lukt niet.

Bijdrager
    fred44nl

oude backup weggooien en overnieuw beginnen, dan maar:)

Bijdrager
    TheBigZ
    jst op 10 december 2013

Ik heb mijn harde schijf die aan de PC gekoppeld was nu verbonden met de time capsule. Op deze schijf staat de backup van Timemachine als ‘Backups.backupdb’. Timemachine ziet de harde schijf wel, maar Time machine herkent de oude bestanden plotseling niet meer.

PC? Je bedoelt Mac waarschijnlijk?

Time Machine gebruikt voor backups op een netwerkschijf (zoals de Time Capsule) een extra ‘doosje’ (sparsebundle) waar de Backups.backupdb map in zit. Als je met je oude Time Machine backups wilt verder gaan zul je ze eerst in zo’n doosje moeten zien te krijgen. Daar zijn wel manieren voor, maar het is wellicht simpeler om gewoon opnieuw te beginnen zoals Fred voorstelde.

Zie ook de tekst in de ‘Blue’ box: http://pondini.org/TM/17.html

If you’ve moved from local to network, you cannot continue backing-up to the same set of backups. 

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.