3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    ExtraLarge

Time machine harddisc wisselen met behoud van oudste back-up

Hallo,

Ik heb de volgende vraag: Ik heb een 500 GB disc die vol is met back-ups uit time machine. Ik heb een nieuwe gekocht van 1TB en wil de back-ups van de 500 GB schijf overzetten op de nieuwe 1TB schijf en vanaf daar verder gaan met back-uppen via time-machine. Hoe moet dit?

Simpelweg de 500 GB data naar de 1TB schijf verplaatsen lijkt mij te simpel. Nieuwe schijf configureren in time-machine lijkt me ook niet correct, aangezien time machine dan waarschijnlijk een back-up gaat maken van de Mac op dit moment. Dat betekent dat ik mijn oude back-ups moet verliezen (omdat ik de 500 GB schijf wil gaan hergebruiken voor film e.d., dus als verlengd van mijn interne 250 GB Mac disc).

Samenvattend:
    oude situatie: 500 GB externe disc time-machine back-up van de 250 GB interne disc
    nieuwe situatie: 1TB externe disc time-machine back-up van de 250 GB interne disc plus de 500 GB externe hardisc

Bijdrager
    palahala

Niet zo moeilijk te vinden: A Bigger Time Machine without Changing History. En zoek hier op One More Thing ook even naar de uitleg van iJoost over backup versus archief als het om Time Machine gaat…

Bijdrager
    Pieterr

Precies. Of doe mee in dit draadje: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=145608

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.