3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    uwatec

Time machine gooit oude backups weg, maar zit niet vol

Ik heb gezocht, maar iets vergelijkbaars nog niet tegengekomen op het forum.

ik heb net een clean install van 10.6 gedaan. mbv migratie assistent is daarbij de laatste TM backup teruggezet (vwb programma’s, documenten, films, muziek, etc)
    nu draait mn mac weer (enigzins) soepel, maar het aparte van TM is nu dat hij nog geen nieuwe backups maakt, maar wel oude aan het weggooien is. sinds de clean install heeft hij geen nieuwe backup gemaakt, maar gooit hij wel oude backups weg. de schijf is lang niet vol (2tb totaal, 600gb vrij). mn backups van mei 2010 t/m december 2010 zijn al weggegooid, daarna heb ik TM even uitgezet, want dit ging niet de goede kant op.
    iemand een idee wat de oorzaak is en wat een mogelijke oplossing kan zijn?

op zich is het verdwijnen van die oude backups niet vervelend, maar dat hij geen nieuwe maakt wel. en het is natuurlijk onnodig om de oude weg te gooien want er is nog zat ruimte, dus waarom dan?

Bijdrager
    MrBelloNLD

Clean install, dan kan het goed zijn, dat al je bestanden (in ieder geval vanuit TimeMachine gezien) veranderd lijken.

dan wil TM dus een alle bestanden/items opnieuw backuppen (ipv alleen de gewijzigde items)
    als je je oude backups wilt bewaren lijkt mij de enige optie naar nieuwe HD of locatie te backuppen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Had je toevallig vóór de clean instal de HD een andere naam gegeven? In dat geval denkt TM helemaal dat het om iets anders gaat en dus nu ruimte te kort komt. Dan helpt het misschien om nu weer die naam te gebruiken.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.