6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    avanti

Time Machine gooit oude backup bestanden niet weg

Hallo, ik heb een vraag, er worden van 3 Mac’s in ons netwerk Time Machine backups gemaakt naar mn Qnap nas. Dat werkt prima, echter nu geeft ie aan dat de vrijgegeven ruimte vol raakt en nu geen backup meer kan maken.
    Nu is het toch zo dat Time Machine zelf ruimte maakt door oude bestanden weg te gooien? Maar dat dat doet ie niet.

Iemand een (serieus) antwoord hierop?

Bijdrager
    TheBigZ

https://forum.qnap.com/viewtopic.php?t=126949

As long as you set a storage limit when you setup TimeMachine server on QNAP (don’t choose 0), then when you hit that limit, Time Machine will start overwriting old data.

Bijdrager
    avanti

Ja, dat weet ik. Ik heb inderdaad een limiet ingesteld. Desondanks dat gaat ie niet de oudste bestanden weggooien om ruimte te maken.

Moderator
    Night

En de grootte van de QNAP is ruim groter dan hetgeen je wil gaan backuppen? Is de schijf te klein (Ik dacht 2,5x de te backuppen data, maar iedereen mag me verbeteren) dan zal TM problemen krijgen.

Bijdrager
    avanti

Ik had de grootte aan het begin van de ruimte voor TM op 400 Gb ingesteld, nu er was nog 4 Gb vrij door de eerdere backups en vanaf mn iMac wilde TM 5 Gb backuppen, dat ging dus niet meer. Ik dacht dat TM automatisch eerst ruimte ging maken alvorens de backup uit te kunnen voeren. Maar kennelijk niet. Ik heb toen de backup files verkleind en toe ging het wel. Maar ja, straks natuurlijk weer het zelfde fenomeen? Dus de 400 Gb is dus vol met eerdere backups door TM.

Bijdrager
    fred44nl

je hebt een NAS met een schijf van bijv. 2TB
    daarvan ken je 400 GB toe aan TimeMachine.
    dat gaat in de vorm van een quotum.
    maar ik denk dat TimeMachine nog steeds een schijf van 2 TB ziet.
    en dus is de schijf niet te klein, althans zo lijkt het.

ik heb zelf een vergelijkbare situatie op een Time Capsule.
    daar staan ook bestanden op die er rechtstreeks naar toe gekopieerd zijn.
    de vrije ruimte is ca. 400 GB, maar TimeMachine ziet gewoon een schijf van 1TB
    dus ruimte zat.

draai es Etrecheck en kijk es wat die er van vindt.

http://etrecheck.com

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  fred44nl.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.