13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Time machine : enkel specifieke mappen

Hallo,

Zou ik met time machine enkel een paar specifieke mappen kunnen backuppen en dus niet alles? Ik heb al met de functie “opties” geprobeerd maar dat lukt ook niet. Stel dat dit niet mogelijk is met Time Machine, is er dan een andere backup applicatie die dezelfde functies bieden als time machine en waarmee ik een specifieke map kan backuppen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    piebas

Dan zul je alle mappen moet uitsluiten behalve de mappen die wél in de back-up moeten.

Bijdrager
    Wyodor

Als je MobileMe’s Backup programma heb kan je dat gebruiken.

Anders hier :

https://www.macupdate.com/app/mac/9925/apple-mobileme-backup

Inactief
    Anoniem

Dan zul je alle mappen moet uitsluiten behalve de mappen die wél in de back-up moeten.

Maar dat zal toch niet gaan want als ik m’n gebruiker map uitsluit, zit de map die ik enkel wil backuppen daar in?

Bijdrager
    piebas

Dan zul je alle mappen in de gebruikers map die je niet wil moeten uitsluiten.
    Niet handig maar het kan wel.

Inactief
    Anoniem

Dat zal wel héél lang duren hoor.

Bijdrager
    TheBigZ

Wat is er op tegen om gewoon (bijna) alles te laten backuppen? Systeemmappen waar verder niks in wijzigt worden slechts één keer op je backupschijf gezet. Heel veel extra ruimte neemt dat dus niet in.

Het kan wel handig zijn om bepaalde mappen waar je veel grote bestanden korte tijd in hebt staan (bv films) uit te sluiten van de backup.

Inactief
    Anoniem

Ik wil gewoon enkel mijn map backuppen omdat we allemaal elk apart een kleine harde schijf hebben, zo backupt iedereen gewoon zijn eigen bestanden op deze computer

Bijdrager
    BoniMacX

otieboy: om te bereiken wat jij wil hoef je het niet ingewikkeld te gaan maken door TM daarvoor de willen gebruiken.
    Enige reden waarom je dat wil (die ik kan bedenken) is dan omdat je niets zou moeten betalen voor back-up programma van derden die specifiek voor dat e.a. doel(en) ontwikkeld zijn.
    Ga aan de slag met één van deze en probleem opgelost: http://mac-backup-software-review.toptenreviews.com

Bijdrager
    TheBigZ
    otieboy op 21 december 2013

Ik wil gewoon enkel mijn map backuppen omdat we allemaal elk apart een kleine harde schijf hebben.

Een 2TB schijf kost je €70. Als je die koopt hoef je je nergens meer druk om te maken. Je zult zien dat het nog een keer goed uitkomt dat je toch van alles ooit een backup hebt gemaakt.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Maar dat zal toch niet gaan want als ik m’n gebruiker map uitsluit, zit de map die ik enkel wil backuppen daar in?

Dat klopt. Het is zo goed als onmogelijk om met TM slechts een paar mappen te backuppen omdat je dat per map level moet aangeven.
    Dus je kunt dan niet je hele gebruikersmap uitsluiten uitgezonderd één map die daar in staat. Je moet in plaats daarvan vanaf de root van de hd elke map die niet uiteindelijk naar de te backuppen map verwijst naar het venster slepen van TM waarin de uit te sluiten onderdelen staan. En je moet alle mappen (Op mijn schijf staan er haast 360.000) die je tegenkomt op weg naar de map die je dus wel wilt backuppen ook naar dat venster slepen behalve dus die ene reeks mappen die uiteindelijk naar de map(pen) wijst die je wilt backuppen.

Dat is een zo goed als onmogelijke taak omdat TM niet zo bedoeld is. In plaats daarvan kun je kijken of hier iets handigs tussen staat.

Bijdrager
    essiw

Misschien een late reactie, maar is het niet gewoon een oplossing om het zonder programma te doen? en gewoon zelf de map naar de back-up schijf te slepen?

Inactief
    Anoniem

Ik zou het liever elke week vanzelf laten doen

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.