1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    qazwsxedc

Time Machine encrypted backup extreem traag

Hallo,

Na een probleemloze upgrade van 10.6.8 naar 10.8 eergisteren loop ik nu tegen een puntje aan waar ik niet helemaal uitkom.

Tot en met 10.6 heb ik altijd FileVault gebruikt om één van mijn gebruikersaccounts met gevoelige informatie te versleutelen. Met 10.8 heb ik dat uitgeschakeld en gekozen voor de nieuwe FileVault die de volledige schijf versleutelt. Met de oude manier van versleutelen kon ik mijn homedir alleen backuppen wanneer de gebruiker uitgelogd was (homedir was versleutelde sparsebundle die gemount werd bij inloggen).

Nu heb ik ingesteld dat de backups versleuteld zijn. Hiervoor heb ik één van mijn backupschijven door Time Machine opnieuw als encrypted, journaled HFS+ laten formatteren. De initiële backup duurt echter ontzettend lang: hij heeft er nu 6 uur over gedaan om 9GB te backuppen (van de 180GB). Ergens gaat er dus wat mis, maar wat? De schijf is gewoon goed (gecontroleerd) en zonder hub aangesloten via USB 2 op mijn 13″ MBP. Tot eergisteren altijd zonder problemen kunnen backuppen.

Iemand een idee?

Verder trouwens erg blij met 10.8:smile:

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.