20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    Vindplaats

Time Machine en Time Machine Scheduler

Met Time Machine maak ik een back-up op mijn externe harde schijf. Om niet elk uur een back-up te laten maken, maak ik gebruik van Time Machine scheduler. Hier heb ik de Backup interval ingesteld op 4 uur. Hoe kan ik nu zien wanneer de eerstvolgende back-up plaats heeft en ook hoe kan ik zien of Time Machine bezig is het maken van een back-up. Het is alsof het symbool voor Time Machine in de menubalk niets doet.

Bijdrager
    fred44nl

met het programma Console kun je zien of er een backup loopt.
    filter in Console, rechts boven, op backup.

n.b.: een eventuele rotopmerking van Bento, kun je gewoon negeren:)

Bijdrager
    GoeieDag

Waarom ga je rotzooien met de instellingen van je back-up? TM doet een prima job zoals die het doet; het is de gebruiker die het kan verkloten.
    Er is geen enkele reden om 1 uur naar 4 uur te brengen, is het wel?! Zeker voor jou, als beginnende gebruiker.

Bijdrager
    GoeieDag

In die zin heeft Bento gelijk: als je graag wilt kloten met je back-up, kun je beter een andere manier gebruiken, bv zelf kopiëren o.i.d. Want met dit soort gekloot neemt de betrouwbaarheid gelijk af, en dat is wat je juist niet moeten hebben bij een BU.

Bijdrager
    fred44nl

met Time Machine Scheduler is niks mis, hoor
    als je weinig data produceert is dit een welkome aanvulling.

Bijdrager
    GoeieDag

En om dan een concreet antwoord te geven: je kunt gewoon in de Finder op die HD kijken onder Backups.backupdb en dan zie je onder de naam van de geback-upte Mac mapjes als deze 2014-02-01-095135, wat precies de datum en tijd aangeeft.
    Verder niet in gaan zitten rommelen, hoor!!!

Bijdrager
    GoeieDag
    fred44nl op 17 februari 2014

met Time Machine Scheduler is niks mis, hoor
    als je weinig data produceert is dit een welkome aanvulling.

Ook (juist?) dan is er geen enkele reden om ‘m niet elk uur zijn dingetje te laten doen. Echt niet! Wat zou het voordeel zijn?
    En het nadeel ervan geeft Bento elke keer aan.

Bijdrager
    Vindplaats

Hoe kan ik nu zien wanneer de eerstvolgende back-up plaats heeft en ook hoe kan ik zien of Time Machine bezig is het maken van een back-up. Het is alsof het symbool voor Time Machine in de menubalk niets doet.

Een aardige discussie maar ik weet nog steeds niet het antwoord op mijn bovenstaande vragen zonder dat ik Console gebruik zoal Fred44nl aangeeft. In Finder kan ik weliswaar de backups zien die er gemaakt zijn, maar niet of er activiteit is.

Bijdrager
    fred44nl

het hangt er vanaf hoe veel of hoe weinig data je produceert.
    als je bijna alleen op het web surft en geen belangrijke, onmisbare documenten aanmaakt,
    dan kun je gerust wat minder backuppen.
    die HD wordt er ook niet vrolijk van om elke uur op te moeten starten.
    omdat Time Machine Scheduler onder Mavericks anders werkt dan voorheen,
    maak ik nu alleen nog handmatige backups, zo 1x per 2 dagen.
    en dan nog is het bijna niks:)

Bijdrager
    GoeieDag

Meer dan een aardige discussie. Maar blijkbaar wil je er niet aan mee doen. Ik zie je hier dan wel weer terug met een topic over problemen met TM. Kan Bento ook weer inkomen…

Bijdrager
    fred44nl
    Vindplaats op 17 februari 2014

In Finder kan ik weliswaar de backups zien die er gemaakt zijn, maar niet of er activiteit is.

sinds Mavericks kun je aan het icoontje in de bovenbalk niet meer zien, of er op dit moment een backup wordt gemaakt.
    met Finder kun je dat wel zien, dan moet je naar de backup-data en dan staat er een folder met de naam in-progress, o.i.d.
    gemakkelijker gaat het met Console.

Bijdrager
    IGBA

sinds Mavericks kun je aan het icoontje in de bovenbalk niet meer zien, of er op dit moment een backup wordt gemaakt.

Jawel hoor: het icoontje heeft op dat moment een extra pijltje:
    http://www.amsys.co.uk/2013/blog/time-machine-changes-mavericks/

Bijdrager
    fred44nl

geweldig:)
    nu nog een vergrootglas:)

Bijdrager
    SunKeeper

Pff, wat een nutteloos topic.

Anders zeker niets beters te doen?:cry:

Bijdrager
    Vindplaats

Jawel hoor: het icoontje heeft op dat moment een extra pijltje:
    http://www.amsys.co.uk/2013/blog/time-machine-changes-mavericks/

Dat is nu precies wat ik wilde weten.

Bedankt

Bijdrager
    GoeieDag

Zo’n nutteloos ding als Time Machine scheduler kun je wel vinden, maar dit niet? Pffff!!!!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

geweldig:)
    nu nog een vergrootglas:)

Ik moet zeggen dat ik het in vorige versies handiger vond, toen je tenminste die pijl rond zag draaien wanneer Time Machine bezig was (ik houd er zelf niet van om de computer in slaapstand te zetten terwijl er een back-up gemaakt wordt, en dat was daarmee heel wat makkelijker te zien).

Bijdrager
    Ledda

Hoi,

Ik voeg ook niet zoveel nieuwe data toe aan mijn mac, enkel af en toe wat foto’s. Daarom dat ik ieder een backup door Time Machine ook eigenlijk teveel vind.

Ik gebruik daarom ook Timemachinescheduler, maar toch merk ik dat mijn laatste update van 12 mei was, die ik trouwens zelf had geïnitieerd door te klikken op manual backup.

Hoe krijg ik timemachinescheduler zover dat hij effectief ook zelf automatisch de backup neemt?

Kunnen jullie een blik werken op mijn instellingen om na te gaan wat er mis zou kunnen zijn?

By the way, mijn mac gaat aan rond 17uur avonds, en weer uit rond 22uur … Staat dus niet continu te draaien.

Thanks !

Bijdrager
    Ledda

*ieder uur
    *werken = werpen!

Christ, eerst nalezen, dan verzenden, sorry!

Bijdrager
    andre cl

ik heb in iCal 4 agenda’s. Een ervan blijk ik gewist te hebben. Hoe kan ik die éne nou het best terug vinden? In Time machine kan ik m niet vinden?

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.