7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Wavesailor

Time machine en losse hd aan je MacBook Air, werkt dat?

Ik heb sinds kort mijn iPhoto bibliotheek op een losse hd staan ivm de grootte (170GB).
    Nu wil ik de losse hd mee laten back-uppen via TimeMachine.
    Echter dit lijkt niet te lukken, TM pakt de iPhoto bieb niet mee van de losse hd.
    Wie kan mij vertellen of dit uberhaupt mogelijk is? En stel dat je een nieuwe MBA koopt en hier je back-up schijf aanhangt, zal TM dan de iPhoto bibliotheek dan ook terugplaatsen op de losse hd?

Nou denk ik zelf van niet maar ik twijfel. Mocht dat niet zo zijn, wat zou dan de handigste manier van back-uppen zijn van de losse iPhoto hd? Oppakken en slepen naar de back-up schijf? Ik neem aan dat dan steeds de hele bieb wordt vervangen wat niet echt opschiet bij 170GB. Hoe kun je nu alleen de nieuwe data aan die bibliotheek toevoegen?

Gr, Ward

Bijdrager
    Beech

Heb je meer op de losse HD staan ? zo niet, hoe is de losse HD geformatteerd ? Als het FAT32 is dan zal TM deze niet back-uppen.

Bijdrager
    Wavesailor

HFS+, verder staat er een map met oude back-ups op, kan dat een probleem geven?

Bijdrager
    Beech

Je kunt die map altijd uitsluiten. Overigens kan er gewoon een TM backup gemaakt worden van iPhoto op een externe HD. Ik gebruik zelf Carbon Copy Cloner om mijn externe HD’s met iMovie-files te klonen naar andere externe HD’s. Heb CCC zo ingesteld, dat dat automatisch gebeurt als de externe HD’s met iMovie-files worden aangesloten. Werkt heel fijn, heb je nooit zorgen of je iets vergeten bent.

Bijdrager
    mtersteege

Time Machine kan geen backup maken van de schijf die gebruikt wordt voor de Time Machine back-up. Dus als jij je Mac en je iPhoto library wilt backuppen zul je nog een andere externe HD moeten gebruiken.

Bijdrager
    Beech

@mtersteege: het is uit de probleemstelling toch duidelijk dat het om 2 verschillende externe harddisks gaat. Wat draagt deze opmerking dan bij aan de oplossing ?

Bijdrager
    mtersteege

Dat was mij dus niet duidelijk omdat op die HD ook oude backup’s staan. Dus mij gedachten gang was dat deze schijf ooit als TM back-up was gebruikt en dat hij er nu ook zijn iPhoto bieb op heeft staan. En dit alles wilt backuppen op diezelfde schijf….snappie?

Mijn excuus dat ik het verkeerd heb begrepen;-)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.