14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    SoSuMe

Time Machine en externe hard disk

Kan het zijn dat TimeMachine beter werkt met een firewire externe harde schijf dan met een USB harde schijf?
    Ik heb nl nu een 500Gb USB externe harde schijf. Iedere keer als ik TimeMachine in mijn dock aanklik loopt TM vast en moet ik herstarten.

Bijdrager
    jeneverstoker

TimeMachine kan uitstekend uit de voeten met externe USB-schijven. Hier nog nooit een probleem gehad. Vertel eens wat meer over het soort schijf dat je gebruikt en de manier waarop die schijf is geformatteerd, misschien dat iemand dat met een bruikbare tip kan komen.

Bijdrager
    KarelWillem

Mijn Time Machine schijf is ook een USB (Western Digital Elements).
    En dat werkt prima.

Bijdrager
    SoSuMe

Ik beschik dus nu over een 500 Gb externe harde schijf van LaCie. Schijf normaal geformateerd en toegewezen als TimeMachine backup schijf. Ik heb al twee keer de schijf opnieuw geformateerd en opnieuw aan TimeMachine toegewezen. Als dan de backup weer voltooid is, en ik wil TimeMachine openen kom ik niet verder als mijn desktopvenstertje. Ik kan dus niet ’in de tijd achteruit’ d.m.v. de pijltjes. Timemachine zit vast. Of het moet zo zijn dat het heeeeel lang duurt voordat TM reageert.

Bijdrager
    Oppie

Hmm… hoe doet TM het in een andere gebruiker?

Bijdrager
    SoSuMe

?? Ben de enige gebruiker

Bijdrager
    Pieterr

Kun je eens controleren of het gebruikte partitie schema ”GUID Partition Table” is (rechts onderin in schijfhulpprogramma)?

Bijdrager
    SoSuMe

Yep! Zo had ik ’m al geformatteerd.

Bijdrager
    MDF

Ik heb thuis een LaCie 1,5 TB FireWire en op het werk een LaCie 2TB USB.

Ze worden beiden enkel gebruikt voor TimeMachine en werken beiden zonder probleem.
    Ik merk geen (of weinig) verschil in snelheid. Zelfs al zou de backup op de ene worden gemaakt in 3 minuten, en bij de andere in 4 minuten, dan nog maakt het me totaal niet uit. Het gebeurt toch in de achtergrond en ik hoef nergens op te letten of op te wachten.

Wél verschil is dat de FW versie thuis regelmatig “opstart” en dan hoor je de schijf en ventilator telkens ook. Met de USB versie hoor ik… niets. En ja hoor, de schijf werkt wel en de backup wordt toch wel elk uur gemaakt. :evil:

Bijdrager
    SoSuMe

Tja Backuppen is geen probleem. Dat gebeurt feilloos. Maar bestanden terughalen, of TM openen. Dan slaat het prog vast.
    Of zou het zo zijn dat het niet aan de backupschijf ligt maar aan het programma TM

Bijdrager
    Oppie
    ”SoSuMe”

?? Ben de enige gebruiker

Maak dan een nieuwe gebruiker aan?!

Bijdrager
    Stripe

Hoi,

Is het mogelijk om bestanden die op een externe hardeschijf staan (en dus niet op de interne!!) te backuppen naar een andere externe hardeschijf met behulp van TimeMachine?
    Dit lijkt mij wel erg handig aangezien ik mijn interne schijf vrij leeg wil houden maar de films en muziek van de externe schijf wel ergens als backup wil hebben liggen.

Bijdrager
    Pieterr

@Stripe: zo’n vraag is wel een eigen topicje waard. Heeft namelijk niets te maken met de vraag van de TS.

Bijdrager
    Stripe

Wist ik eigenlijk wel, maar ik zag extrene hardeschijf en time machine dus ik dacht.. (A)

Ik maak er even één aan!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.