4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    avanti

Time machine doet niet automatisch de backup

Op mijn macbook pro (sierra 10.12.4) heb ik Time Machine ingesteld op automatische backups. Het rare is dat hij niet (altijd) automatisch de backups maakt, alleen als ik handmatig in de menubalk “maak nu reservekopie” aan klik. Dus hij heeft gewoon verbinding met de locatie van de back up (nas). Hij had een maand geen back up gemaakt, dat is toch raar?

Moderator
    Night

Ik neem aan dat je de standaard stappen hebt ondernomen:

• herstart
    • herstart in safe mode
    • SMC en PRAM/NVRAM reset

Begin eens met stap A4:

http://pondini.org/TM/Troubleshooting.html

Verder kun je ook proberen om in Activity Monitor (in Utilities map) het proces TMCacheDelete te stoppen.

Soms helpt het ook door de 10.12.4 combo updater te draaien.

Er zijn nog heel veel meldingen van dit probleem, dat zelfs na 4 updates van Sierra nog steeds gebruikers blijft teisteren.
    De meesten met dit probleem zijn dan ook overgestapt op CCC of ChronoSync. Helaas zijn beiden niet gratis (resp. $40,00 en $49,95).

Bijdrager
    fixar

Kijk eens in de voorkeuren van TimeMachine:

Systeemvoorkeuren—> Time Machine —> Opties —> kijk of daar wel een vinkje staat bij “Maak reservekopie bij gebruik van batterij”

Het komt vaak voor dat mensen de laptop thuis amper, of slechts kort aan de lader hebben en als er geen vinkje staat zal het dus zelden lukken om tijdig een backup te voltooien.

Bijdrager
    avanti

Heel goed, fixar! Die stond inderdaad uit. Ben benieuwd of het nu wel goed gaat. Bedankt!!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.