8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

[Opgelost] Time Machine Disk kopiëren naar lege schijf.

Ik wil een Time Machine schijfpartitie van 655 GB die slechts voor een derde gevuld is kopiëren naar een schijf van 639 GB.  Met Carbon Copy Cloner lukt het niet. Met disk utility ook niet. Ondanks het feit dat de schijf helemaal niet vol is zegt het programma dat er te weinig schijfruimte is. Is er een andere mogelijkheid? Bvb gewoon manueel  de map Backups.backupdb kopieëren naar de lege schijf? Zou ik dan die nieuwe als Time Machine kunnen gebruiken? Of zou het lukken met de TM partitie te resizen tot 639 GB in disk utility onder Sierra en dan te kopiëren?

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 maanden geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Bijdrager
    GoeieDag

Daar geeft Apple informatie over: Time Machine: reservekopieën overzetten van de huidige reservekopieschijf naar een nieuwe reservekopieschijf

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Dank u wel Goeiedag. Het blijkt dat ik de map Backups.backupdb kan kopiëren naar de lege schijf? Voor 200 GB neemt dat blijkbaar wel bijna drie uur in beslag. Maar ik ben tevreden. Mijn probleem is opgelost.

Even off topic. Ik kan mijn originele post weer niet meer bewerken om een typfout te verbeteren.

Bijdrager
    janbergstra

Dank voor deze tip, altijd handig om een extra backup te hebben.

Moderator
    Night

<p class=”cite”>Mac Hammer Fan op 20 januari 2018 om 14:49</p>
    Even off topic. Ik kan mijn originele post weer niet meer bewerken om een typfout te verbeteren.

Onder de blauwe link ‘Citeer’ staat kleiner en in het grijs de link ‘Bewerken’. Als je daarop klikt, zou je je post moeten kunnen aanpassen. Mocht dit bij jou niet het geval zijn, plaats dan s.v.p. even een screenshotje, dan kan ik dat doorspelen naar de developers.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Kan bericht niet bewerken

Hier een screenshot.

Bijdrager
    koen

Het is al in een ander topic voorbijgekomen, maar na een bepaalde tijd verdwijnt die bewerk knop weer.

Bijdrager
    koen

Kijk maar, een uurtje later, geen bewerk knop meer:

En ja, moderators, ik heb een bugreport ingevuld…

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden geleden door  koen.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.