6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    MDF

Time Machine disk -> kopie ?

Stel…

Ik heb een externe HD met USB die fungeert als TimeMachine schijf. Deze disk is permanent aan en staat fysisch in de nabijheid van min Mac.
    Kan ik zelf (handmatig) een kopie maken van de bestanden die op de TimeMachine schijf staan naar een externe FW schijf?
    Bedoeling is om de FW schijf op een andere locatie te bewaren…

En kan ik in een noodgeval, bv diefstal of brand, gewoon de FW schijf gebruiken om alles te restoren naar een nieuwe Mac ?

Bedankt alvast voor je reactie !

Bijdrager
    Yaris

Dat probleem is gelijkaardig aan Backup maken van externe HD op andere externe HD.

Bijdrager
    Edwin

Daar wordt volgens mij niet goed begrepen dat het gaat om het kopieren van een Time Machine schijf. Het kopieren van een Time Machine schijf kan mbv Disk Utility of SuperDuper!

Dat is in dit forum al reeds besproken maar niet in het draadje wat hierboven is aangegeven.

http://www.google.nl/search?q=time+machine+copy+disk+utility&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a

Bijdrager
    JM-Y
    Bijdrager
    cmegens

Waarom stel je die 2e schijf ook niet gewoon in als timemachine schijf en laat je hem een backup maken?

Bijdrager
    MDF

Waarom stel je die 2e schijf ook niet gewoon in als timemachine schijf en laat je hem een backup maken?

De bedoeling is dat ik af en toe een 2e harde schijf meebreng (die ik op een ander adres buitenshuis bewaar), die even aanhang aan de TM-schijf en dan gewoon een kopietje hiervan maak. Hiervoor een TM procedure opstarten is niet de bedoeling en kost me ook teveel tijd. Dat af en toe aanhangen zal maar enkele keren per jaar zijn…

Wat ik me ook afvroeg… moet de kopie echt gemaakt worden met SuperDuper of CarbonCopy?
    Alle mappen van de TM-schijf naar de 2e schijf slepen is dat niet voldoende ???
    Of worden er door TM verborgen bestanden gezet op de TM schijf ?

Ik heb ook de link van JM-Y bekeken maar dat lijkt me nogal vrij ingewikkeld om gewoon een veiligheidskopie te maken…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.