7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    jconen

time machine blijft hangen

Ik heb iedere dag op mijn werk een WD externe harde schijf 500 Gb aan mij iMac hangen, zodat alles wat ik doe ieder uur gebackupped wordt. Deze neem ik mee naar huis, zodat ik ’s avonds hier nog documenten af kan plukken om ev. lokaal aan verder te werken.
    Sinds een week wil de time machine niet meer backuppen en staat in het spotlight vergrootglas een ‘knipperend’ stipje en als ik erop klik de mededeling ‘tijd voor indexeren bereken’. Hij backupped niet (bij time machinen in de menubalk staat ‘reservekopie voorbereiden’) en volgens mij kan ik de huidige documenten op de schijf zelfs niet eens meer openen.
    Wat is er aan de hand?
    Wat is ev. een andere zeer betrouwbare manier om mijn documenten en mails dagelijks of continu te backuppen zodat ik er ook vanaf mijn thuis computer bij kan?

Bij voorbaat dank.

Bijdrager
    Pieterr

Spotlight moet sowieso je Time Machine schijf niet hoeven indexeren.

Probeer anders de harde schijf expliciet in het lijstje van niet-te-indexeren-schijven te zetten in de Spotlight voorkeuren/settings.

Andere optie: wacht totdat Spotlight uitgeindexeerd is, en kijk of Time Machine dan verder gaat. Dit kan enige uren duren, dus laat je schijf een nachtje aan je Mac hangen.

Bijdrager
    Edwin

Tenzij je erg gehecht bent aan de historie kan je natuurlijk eenvoudig de huidig Time Machine backup verwijderen waarmee direct ook een nieuwe index wordt opgebouwd.

Is dit geen optie dan kan je de index opnieuw opbouwen.

Force Spotlight to Rebuild Indexes
    Go to System Preferences –> Time Machine.
    Using the slider on the left, turn OFF Time Machine backups for now.
    Next, click “Show All” in the toolbar.
    Select the Spotlight Preferences.
    Click the Privacy Tab.
    First, drag your Macs’ internal hard disk from the desktop to the Privacy list.
    Wait 10 seconds, then highlight the Macs’ hard disk in the list and click the tiny “-” button at the bottom to remove it from the list.
    Spotlight will initiate a reindex of the hard disk. If you click on the Spotlight menu icon you may see the message:
    “Spotlight helps you quickly find things on your computer. Spotlight will be available as soon as the contents of your computer have been indexed.”

A progress bar will indicate perhaps 10-20 minutes remaining depending upon how much data there is.
    Once completed, drag your Time Machine backup disk into the Privacy list of the Spotlight Preferences.
    Wait 10 seconds, then highlight the Time Machine backup disk in the list and click the tiny “-” button at the bottom to remove it from the list.
    Spotlight will now initiate a reindex of the hard disk.
    Once completed, if you have any other hard disk attached to your Mac that are also being backed using Time Machine, then force a reindex as well using the procedure outlined above.

Bijdrager
    jconen

Vandaag na het aankoppelen hoefde hij niet meer geindexeerd te worden, duurde ‘reservekopie voorbereiden’ heel lang, en blijft hij nu hangen bij ‘reservekopie voltooien’.
    Volgens mij gaat het niet goed…

Bijdrager
    rubendk

Het kan zijn dat je HD door het vele rondsjouwen dit niet echt trekt…doe eens een HDD check bij schijfhulpprogramma en kijk wat de status is…

Bijdrager
    jconen

Als ik in schijfhulpprogramma ‘controleer schijf’ uitvoer krijg ik meteen een foutmelding : ‘Fout: Controle of herstel van bestandssysteem is mislukt.’

De schijf is echter wel zichtbaar

Bijdrager
    jconen

Volgens mij is de harde schijf kapot, ik kan hem niet repareren met schijfhulpprogramma, en hij is niet meer zichtbaar op het bureaublad.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.