3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    kaas

Time Machine blijft hangen (OS X)

Hallo, zou iemand hier mij kunnen helpen?

Ik heb een MacBook Air (OS X El Capitan) en een computer met Windows 10.
    Ik heb een Toshiba DTB310 externe harde schijf.
    Deze zou ik graag willen gebruiken om backups te maken, voor Mac en voor Windows.
    Daarom heb ik de schijf gepartititoneerd in 2 delen: 1 met volume OS X uitgebreid (journaled) en 1 met exFAT.
    Hierna heb ik Time Machine gebruikt om een backup te maken, dit lukte gewoon.
    Daarna heb ik de schijf aan de Windows computer aangesloten en daar een backup gemaakt op het andere deel (exFAT).

Nu wilde ik kijken of Time Machine nog steeds op deze manier zou werken.
    Wanneer ik nu echter Time machine wil gebruiken voor een nieuwe reservekopie maken, blijft deze hangen bij de voorbereiding.
    In de console log heb ik de volgende foutmelding gevonden na het starten van de backup:
    Failed to send message because the port couldn’t be created.

Wat gaat er fout?
    Of is het ├╝berhaupt niet mogelijk om op deze manier de schijf voor Mac en Windows te gebruiken en doe ik er beter aan om 2 aparte schijven te hebben?

NB: ik kan aardig overweg met computers maar heb er niet heel veel verstand van. Het meeste van wat ik heb gedaan (partitioneren, formatteren) heb ik mbv Google gevonden.

Bijdrager
    kaas

Op de een of andere manier werkt het nu ineens wel weer! En kan hij weer gewoon back ups maken

Bijdrager
    SunKeeper

Geef het wat de tijd. Time Machine is namelijk een achtergrondproces en als je Mac al met wat andere zaken bezig is kan het zijn dat het langer duurt.

In El Capitan komen nog steeds een hoop foutmeldingen in de Console terecht die weinig te betekenen hebben. Meestal wordt dat minder naarmate er meer updates worden uitgebracht. (10.11.1, 10.11.2, 10.11.3 enz)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.